Skip to content
Home » Επιστρέφοντας στην «εφηβεία» μου με το «Φλάι»

Επιστρέφοντας στην «εφηβεία» μου με το «Φλάι»

    Επιστρέφοντας στην «εφηβεία» μου με το «Φλάι»

    Published

    Επιστρέφοντας στην «εφηβεία» μου με το «Φλάι»

    Published
    Η Στέλλα Ζαφειροπούλου μοιράζεται με το Short Stories τις σκέψεις της για το έργο της «Φλάι», μια πικρή σάτιρα για την ανθρώπινη απόγνωση στον δρόμο προς την αναζήτηση της ταυτότητας και της αποδοχής

    Δεν θα έγραφα ποτέ το Φλάι αν δεν είχε συμβεί κάτι που με μετατόπισε. Ίσως αυτό το κάτι να με έκανε να παίξω τα ρέστα μου με τη ζαριά που είχα.

    Αυτό συνέβη λίγα χρόνια πριν δοκιμάσω να πω πράγματα μέσα από τη θεατρική γραφή. Άλλαξα δέρμα, ξανασυστήθηκα πρώτα σ’ εμένα και στη συνέχεια στους άλλους. Συνειδητοποίησα πως η ζωή μας είναι παράσταση και όχι πρόβες. Και ξεκίνησα να δημιουργώ στιγμές τις οποίες αναπολώντας τις θα έλεγα πως έζησα ωραία.

    Αν και αυτός ο μονόλογος είναι ιλαροτραγικός, η περίοδος γραφής του ήταν μια ευτυχισμένη περίοδος για μένα. Η δε περίοδος που παραστάθηκε για πρώτη φορά αποδείχτηκε από τις πλέον ευτυχέστερες. Τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.

    Την πρώτη φορά που πάτησα το πόδι μου στη σκηνή, κρατώντας στο ένα χέρι το κείμενο και στο άλλο το μπαστούνι μου, κατάλαβα πως μπήκα εκεί που ανήκω.

    Σε αυτή την πρώτη φορά βέβαια είχα την τύχη να συναντήσω δύο γυναίκες: την Πέπη Μοσχοβάκου και τη Λίλη Τσεσματζόγλου. Είναι αυτές που έδωσαν την ευκαιρία σε μια περίεργη που δεν είχε ξαναγράψει ολοκληρωμένο θεατρικό. Και δεν είχε καμία σχέση, μέχρι εκείνη τη στιγμή, με τον χώρο του θεάτρου, πέρα από το να βλέπει παραστάσεις από τα 16 της.  

    «Η ισχύς εν τη ενώσει» λένε και το πρώτο μου αυτό θεατρικό γαντζώθηκε στο ξύλινο δάπεδο του παλκοσένικου και πείστηκε να το αφήσει (προσωρινά όπως αποδείχτηκε) ύστερα από μια ολόκληρη σεζόν. Εκείνη την πρώτη φορά παίξαμε την παράσταση από τον Οκτώβρη του 2015 μέχρι την Κυριακή των Βαΐων του 2016.  

    Στο «ΦλΑΪ» δεν υπάρχει τίποτε πιο όμορφο από μένα και από σένα που έχεις δει τον εαυτό σου όπως είναι και τον έχεις αγαπήσει γι’ αυτό που είναι

    Η επιμονή της Λίλης και η πρότασή της να ανέβει ξανά το Φλάι με έπεισαν να μην αρνηθώ. Ήθελα άλλωστε να επιστρέψω με έναν τρόπο στην «εφηβεία» μου. Σε εκείνη την πρώτη φορά. Τα χρόνια και οι καταστάσεις που μεσολάβησαν για όλους μας από το ένα πέταγμα στο άλλο μας  έκαναν να σκάψουμε βαθύτερα το αρχικό πάτωμα αυτού του μονολόγου και να ανακαλύψουμε κρυμμένους θησαυρούς.

    Όταν κοιτώ τη Λίλη Τσεσματζόγλου να μιλάει τα λόγια μου στη σκηνή του Faust, βλέπω όλους εκείνους τους ανθρώπους που συνάντησα ή που θα μπορούσα να είχα συναντήσει. Καμιά φορά, όσο εκείνη παίζει, γυρίζω το κεφάλι προς το κοινό για να δω πόσο αυτό που ειπώνεται ακουμπά σε μια αλήθεια.

    Και καθώς τους παρακολουθώ να κουνούν συγκαταβατικά το κεφάλι περνάνε από μπροστά μου οι ήρωές μου. Η ζουζούνα, ο σκαντζόχοιρος, η Ελενίτσα, οι βλαβεροί οργανισμοί. Πού και πού αναγνωρίζω και έναν μπούφο.

    Σε αυτό το μέρος, εκεί που κατοικεί το Φλάι, δεν υπάρχει τίποτε πιο όμορφο από μένα και από σένα που έχεις δει τον εαυτό σου όπως είναι και τον έχεις αγαπήσει γι’ αυτό ακριβώς που είναι.

    Σε αυτό το μέρος αναγνωρίζω τη φωνή σου και γίνεται φωνή μου. Γιατί σε αυτό το μέρος κατοικούν οι άνθρωποι. Που πάντα θα είναι ατελείς και γι’ αυτό αναγνωρίσιμοι…

    •••

    Η παράσταση Φλάι της Στέλλας Ζαφειροπούλου, σε σκηνοθεσία της Πέπης Μοσχοβάκου και σε ερμηνεία της Λίλης Τσεσματζόγλου, ανεβαίνει στο Faust κάθε Δευτέρα και Τρίτη

    banner_300_250
    Picture of Στέλλα Ζαφειροπούλου
    Η Στέλλα Ζαφειροπούλου είναι συγγραφέας

    Φωτογραφία πορτραίτου
    Νικόλας Γρηγορίου

     

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Σαουδική Αραβία Αλεξάνδρα Ούστα θέατρο shortstories
    Short

    Οι κασέτες της μητέρας μου από τη Σαουδική Αραβία

    H Αλεξάνδρα Ούστα γράφει στο Short Stories για το πώς επικοινωνούσε η μητέρα της με την οικογένειά της όταν ζούσε στη Σαουδική Αραβία, μέσα από ηχογραφημένες κασέτες που έμελλε να γίνουν η έμπνευση για την παράσταση «Η λεμονιά»

    Short

    Η ζωή με τον πατέρα μου Αλέκο Φασιανό

    Η Βικτώρια Φασιανού, κόρη του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού, αφηγείται στο Short Stories τις ιδιαίτερες στιγμές που έζησε μαζί του –από τα καλοκαίρια τους στην Τζια μέχρι την καθημερινότητα στο σπίτι–, αποκαλύπτοντας το χιούμορ, την απλότητα και τη δημιουργικότητά του

    δυσλεξία Γιάννης Πάσχος shortstoriesgr
    Short

    Η μάχη μου με τη δυσλεξία στα σχολικά χρόνια

    Ο συγγραφέας Γιάννης Πάσχος αφηγείται στο Short Stories μια ιστορία από τα μαθητικά του χρόνια, όταν πάλευε με τη δυσλεξία και κατάφερνε με ευφάνταστο τρόπο να γίνει ένας…αριστούχος του διαλείμματος

    λάιφ στάιλ Ελένη Πριοβόλου σεξισμός γυναικοκτονία shortstoriesgr
    Short

    Η μάτσο ροζ κουλτούρα με αφορμή έναν διάλογο μεταξύ εφήβων

    Η συγγραφέας Ελένη Πριοβόλου με αφορμή μια στιχομυθία γυμνασιόπαιδων γράφει στο Short Stories για τo κυρίαρχο λάιφ στάιλ που πριμοδοτεί την αμάθεια και την αναπαραγωγή των πατριαρχικών στερεότυπων για τους ρόλους γυναικών και αντρών