Skip to content
Home » Η Νέα Υόρκη, οι [Ρωγμές] και το κορίτσι κάτω από τη γέφυρα

Η Νέα Υόρκη, οι [Ρωγμές] και το κορίτσι κάτω από τη γέφυρα

    Η Νέα Υόρκη, οι [Ρωγμές] και το κορίτσι κάτω από τη γέφυρα

    Published

    Η Νέα Υόρκη, οι [Ρωγμές] και το κορίτσι κάτω από τη γέφυρα

    Published
    Η Χριστίνα Κυριαζίδη κατέγραψε για το Short Stories την εμπειρία της στη Νέα Υόρκη τον φετινό Οκτώβριο, εμπειρία που κινήθηκε ανάμεσα σε θραύσματα γυναικείων ιστοριών, χοροθεατρικές [Ρωγμές], συζητήσεις για τον Τραμπ και τη συνάντηση με μια Μichelle κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν

    «Το σώμα μέσα έφερε χίλια σώματα» ψιθύριζα καθώς κατέβαινα την 8η Λεωφόρο και έψαχνα τη γωνία με την 36η Οδό. Οκτώβριος 2024 Νέα Υόρκη. Αναπάντεχη ζέστη, σειρήνες και θόρυβος, η διαρκής αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ταινία του Γούντι Άλεν. Και ύστερα εκείνη η ανεπαίσθητη αγωνία να γαργαλάει τις λέξεις στις αναπόφευκτες συζητήσεις για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ που θέλουν τον Τραμπ φαβορί.

    Στη Νέα Υόρκη με έφεραν οι [Ρωγμές]. Mια χοροθεατρική σκηνική σύνθεση που πραγματεύεται τη σχέση της γυναίκας με τον έρωτα, την εξουσία και τον θάνατο. Πραγματεία που γίνεται μέσα από τα αρχέτυπα της Φαίδρας, της Αντιγόνης και της Μήδειας. Πολύγλωσση παράσταση, βασισμένη σε δραματοποιημένη ποίηση. Οι υπέρτιτλοι στα αγγλικά δεν βγάζουν κανένα νόημα. Αναρωτιέμαι αν τελικά θα ήταν καλύτερα να μην υπήρχαν.

    Το λιγοστό κοινό που ήρθε στο preview των 7 λεπτών (χωρίς υπέρτιτλους) στο ΤheaterLab και ύστερα στην πρεμιέρα αγκάλιασε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει τη φαντασία του με αφορμή τη σωματικότητα, τα ηχητικά τοπία και την αίσθηση της παράστασης. Ένας σωρός ιστορίες γυναικών προέκυψαν. Κάποιες από τη μνήμη και την προσωπική ιστορία των θεατών. Κάποιες από το συλλογικό ασυνείδητο. Άλλες από τη φλεγόμενη φαντασία τους.  

    Όσοι αργότερα είδαν την παράσταση με υπέρτιτλους στο Greek Cultural Center και στο The Tank προσπάθησαν πεισματικά να «ανακαλύψουν» μια απτή ιστορία μέσα από το θραυσματικό κείμενο, το οποίο μεταφρασμένο στα αγγλικά κομμάτιασε το όποιο νόημα ακόμη περισσότερο.  

    Απτές ιστορίες και από τα νοήματα δεν υπάρχουν. Η πραγματικότητα είναι μια χούφτα ρωγμές και αντιθέσεις.

    «Κανείς δεν ξέρει τι σημαίνει να ζεις στον δρόμο» μου είπε η Μichelle, που κοιμάται τυλιγμένη σε μια λευκή κουβέρτα κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν

    «Το σώμα μέσα έφερε χίλια σώματα» ακούγεται ξανά και ξανά στην παράσταση. Σαν να προσπαθεί η ηρωίδα να συνθέσει την ταυτότητά της μέσα από τα θραύσματα των άλλων γυναικών που κατοικούν στα μέσα της.  

    Και σαν άλλο θραυσματικό σώμα η πόλη της Νέας Υόρκης ψάχνει και εκείνη για την ταυτότητά της. Δίπλα στα γυάλινα μεγαθήρια και τα πανάκριβα εστιατόρια, στις αίθουσες τέχνης και τις βιτρίνες… χαρτόκουτα και άστεγοι.

    «Κανείς δεν ξέρει τι σημαίνει να ζεις στον δρόμο μέχρι να φτάσει εκεί» μου είπε ένα βράδυ η Μichelle, που κοιμάται τυλιγμένη σε μια λευκή κουβέρτα κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν. Και ύστερα άναρχα και ανυπόμονα μου αφηγήθηκε την ιστορία της.

    Μια χούφτα ρωγμές, εικόνες και σκέψεις και κομματιασμένα νοήματα. Την άφησα κάτω από τη γέφυρα εκείνο το βράδυ και από τότε την κουβαλώ μέσα μου. 

    •••

    Η χοροθεατρική σκηνική σύνθεση [Ρωγμές] της Χριστίνας Κυριαζίδη θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Ροές από τις 25.11.2024 για οκτώ παραστάσεις.

    banner_300_250
    Picture of Χριστίνα Κυριαζίδη
    Η Χριστίνα Κυριαζίδη είναι ποιήτρια και performer

    Κεντρική φωτογραφία
    Χριστίνα Κυριαζίδη

    Πορτρέτο
    Κ. Αρβανίτη

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Ελλάδα Γεωργία Δρακάκη short storiesgr
    Short

    Γιατί ξενοίκιασα το σπίτι μου στην Αθήνα και άρχισα να ταξιδεύω σε όλη την Ελλάδα

    Η Γεωργία Δρακάκη μοιράζεται με το Short Stories την απόφασή της να εγκαταλείψει την ακρίβεια και την τουριστικοποίηση της πρωτεύουσας και να αρχίσει να δουλεύει εξ αποστάσεως, ταξιδεύοντας ανά τη χώρα

    αθηνα βαγγελης μαρινακης
    Short

    Σάββατο στην Αθήνα, Πατησίων και Χοδορόφσκι γωνία

    Ο Βαγγέλης Μαρινάκης καταγράφει για το Short Stories ένα χρονικό περιήγησης στα εσώτερα όρια μιας πόλης που μετεωρίζεται πάνω και πέρα από τους κραδασμούς της μέρας μετά την ψήφιση του νόμου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών