Ο κύκλος που σχηματίζουν οι χορευτές (cypher) χωράει όποιον/α/@ θέλει να «μιλήσει». Επιβραβεύει δε όχι μόνο τον περίτεχνο χορευτή, αλλά ακόμη πιο πολύ εκείνον/η/@ που μιλάει ειλικρινά.
Η hip hop κουλτούρα προέρχεται από τον δρόμο και έχει τους κανόνες της πόλης στην οποία συμβαίνει. Ταυτόχρονα είναι μια διεθνής γλώσσα που επικοινωνείται αβίαστα σαν να βγαίνεις μια βόλτα και να συναντάς φίλους όπου κι αν πας. Αρκεί να υπάρχει σεβασμός και ειλικρίνεια.
Προσωπικά μέσα από το hip hop έμαθα να εκφράζομαι. Να εξελίσσομαι. Και να επικοινωνώ αυτό που θέλω με σαφήνεια και μοναδικότητα. Το hip hop έχει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που λείπει από τα πιο ακαδημαϊκά είδη χορού. Οι χορευτές αναζητούν την προσωπική τους κίνηση και φωνή. Συνεχώς, αδιάλειπτα, σχεδόν εμμονικά.
Και ο ανταγωνισμός (battles) είναι η δοκιμή της εξέλιξής τους. Με την ήττα να μην είναι τίποτε παραπάνω από ένας δείκτης αυτής. Η αυτοσχεδιαστική φύση του χορού ταυτόχρονα εντείνει το ένστικτο της σκηνικής αυτοσυντήρησης. Δημιουργεί επίσης εύστροφους χορευτές με τρομερές χορευτικές και ερμηνευτικές ικανότητες.
Τον Σεπτέμβριο του 2019 είχα μια απρόσμενη πρόσκληση από την Κατερίνα Ευαγγελάτου για συνέντευξη για τη θέση του συμβούλου χορού του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
Απρόσμενη γιατί ως χορευτής δεν είχα ποτέ σκεφτεί τον εαυτό μου σε επιμελητική θέση. Με μεγάλο στρες και χωρίς να είμαι σίγουρος αν ήθελα να βρεθώ σε μια θέση με τόση ευθύνη έκανα μια πρώτη συνέντευξη με την Κατερίνα με την οποία έως τότε είχαμε συνεργαστεί μόνο καλλιτεχνικά σε παραστάσεις της.
Αντιλήφθηκα ότι ήταν ανοιχτή σε νέες ιδέες. Όπως και πρόθυμη να προσκαλέσει κοινότητες που μέχρι τότε το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου δεν είχε προσεγγίσει. Στην επόμενη συνάντησή μας έκανα την παρουσίαση ενός προτεινόμενου προγράμματος χορού. Σε αυτό υπήρχε μια ενότητα που αφορούσε τις διαφορετικές διαστρωματώσεις της hip hop κουλτούρας στον χορό με τον τίτλο Layers of street.