Skip to content
Home » Πώς το hip hop έγινε κομμάτι του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Πώς το hip hop έγινε κομμάτι του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Πώς το hip hop έγινε κομμάτι του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Published

    Πώς το hip hop έγινε κομμάτι του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Published
    Ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, επιμελητής του Ahens Epidaurus Festival Urban Dance Contest, αφηγείται στο Short Stories πώς η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου αγκάλιασε την ιδέα να ενταχθεί το hip hop στο πρόγραμμα του φεστιβάλ

    Ο κύκλος που σχηματίζουν οι χορευτές (cypher) χωράει όποιον/α/@ θέλει να «μιλήσει». Επιβραβεύει δε όχι μόνο τον περίτεχνο χορευτή, αλλά ακόμη πιο πολύ εκείνον/η/@ που μιλάει ειλικρινά.

    Η hip hop κουλτούρα προέρχεται από τον δρόμο και έχει τους κανόνες της πόλης στην οποία συμβαίνει. Ταυτόχρονα είναι μια διεθνής γλώσσα που επικοινωνείται αβίαστα σαν να βγαίνεις μια βόλτα και να συναντάς φίλους όπου κι αν πας. Αρκεί να υπάρχει σεβασμός και ειλικρίνεια.

    Προσωπικά μέσα από το hip hop έμαθα να εκφράζομαι. Να εξελίσσομαι. Και να επικοινωνώ αυτό που θέλω με σαφήνεια και μοναδικότητα. Το hip hop έχει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που λείπει από τα πιο ακαδημαϊκά είδη χορού. Οι χορευτές αναζητούν την προσωπική τους κίνηση και φωνή. Συνεχώς, αδιάλειπτα, σχεδόν εμμονικά.

    Και ο ανταγωνισμός (battles) είναι η δοκιμή της εξέλιξής τους.  Με την ήττα να μην είναι τίποτε παραπάνω από ένας δείκτης αυτής. Η αυτοσχεδιαστική φύση του χορού ταυτόχρονα εντείνει το ένστικτο της σκηνικής αυτοσυντήρησης. Δημιουργεί επίσης εύστροφους χορευτές με τρομερές χορευτικές και ερμηνευτικές ικανότητες.

    Τον Σεπτέμβριο του 2019 είχα μια απρόσμενη πρόσκληση από την Κατερίνα Ευαγγελάτου για συνέντευξη για τη θέση του συμβούλου χορού του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

    Απρόσμενη γιατί ως χορευτής δεν είχα ποτέ σκεφτεί τον εαυτό μου σε επιμελητική θέση. Με μεγάλο στρες και χωρίς να είμαι σίγουρος αν ήθελα να βρεθώ σε μια θέση με τόση ευθύνη έκανα μια πρώτη συνέντευξη με την Κατερίνα με την οποία έως τότε είχαμε συνεργαστεί μόνο καλλιτεχνικά σε παραστάσεις της.

    Αντιλήφθηκα ότι ήταν ανοιχτή σε νέες ιδέες. Όπως και πρόθυμη να προσκαλέσει κοινότητες που μέχρι τότε το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου δεν είχε προσεγγίσει. Στην επόμενη συνάντησή μας έκανα την παρουσίαση ενός προτεινόμενου προγράμματος χορού. Σε αυτό υπήρχε μια ενότητα που αφορούσε τις διαφορετικές διαστρωματώσεις της hip hop κουλτούρας στον χορό με τον τίτλο Layers of street.

    Η hip hop κουλτούρα προέρχεται από τον δρόμο και έχει τους κανόνες της πόλης στην οποία συμβαίνει. Είναι μια διεθνής γλώσσα που επικοινωνείται αβίαστα

    Τα Layers of street αγκάλιασαν το hip hop από τα Battles μέχρι παραστάσεις χορογράφων που προέρχονται από τον χώρο ή χορογράφων που αξιοποιούν τα εργαλεία του hip hop στον σύγχρονο χορό. Eπίσης προώθησαν συνεργασίες μεταξύ ξένων και Ελλήνων χορογράφων με χορευτές από το hip hop και το street dance που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα.

    Η ενότητα αυτή που αγαπήθηκε από την Κατερίνα και διανθίστηκε με τις ιδέες και τη διάθεσή της στάθηκε αιτία η hip hop κοινότητα να γνωρίσει το φεστιβάλ και το φεστιβάλ να εκτιμήσει αυτή την κοινότητα. Σήμερα όλο και περισσότεροι χορευτές του χώρου βρίσκονται σε παραστάσεις χορού και νέοι χορογράφοι προερχόμενοι από τη hip hop κουλτούρα προτείνουν νέες ιδέες.

    Παρόλο που για επαγγελματικούς λόγους αποφάσισα να μην ανανεώσω τη θητεία μου μετά τα τρία χρόνια, εξακολουθώ να έχω την επιμέλεια των Battles (Ahens Epidaurus Festival Urban Dance Contest) μαζί με τον άξιο σύμβουλο και συνεργάτη μου Περικλή Πετράκη.

    Ως χορευτής και χορογράφος που προέρχεται από αυτή την κουλτούρα είμαι πολύ χαρούμενος που έχει γίνει το συγκεκριμένο βήμα για όλους μας και περήφανος που έχω παίξει ρόλο σε αυτή την προοπτική.

    banner_300_250
    Picture of Ηλίας Χατζηγεωργίου
    Ο Ηλίας Χατζηγεωργίου είναι χορευτής, χορογράφος και περφόμερ

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES