Skip to content

Αλέξανδρος Αβραμίδης, Αστικό λεωφορείο, 2019

Αλέξανδρος Αβραμίδης, Αστικό λεωφορείο, 2019
Γιάννης Παπανίκος, Έκλειψη ηλίου στην πλατεία Αριστοτέλους, 2015
Γιάννης Παπανίκος, Εκδήλωση στην πλατεία Αριστοτέλους για τα 100 χρόνια της μεγάλης πυρκαγιάς, 2017
Δημήτρης Γράνης, Κατοικία Τέτας Μακρή, 2014
Γιάννης Παπανίκος, Εκδήλωση μνήμης για την εκτόπιση του εβραϊκού πληθυσμού της Θεσσαλονίκης από τους ναζί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, 2017
Κωνσταντίνος Τσακαλίδης, 1o Φεστιβάλ Υπερηφάνειας στη Θεσσαλονίκη (Thessaloniki Pride), 23 Ιουνίου 2012
Κωνσταντίνος Τσακαλίδης, Μουσουλμάνοι προσεύχονται κατά τον εορτασμό του Eidal-Fitr, στο τέλος της νηστείας του μήνα του Ραμαζανιού, 2016
Ιωάννα Φωτιάδου, The ambiguity of victory and defeat, Γενί Τζαμί, 2016
Πόπη Ευθυμιάδου, Χωρίς τίτλο, 2017
Δημήτρης Τοσίδης, Ο Κινέζος καλλιτέχνης Xu Hongfei, κατά τη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων της έκθεσης γλυπτών του στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, Δεκέμβριος 2018
Χρήστος Σιάρρης, Προετοιμασίες συλλαλητηρίου για το «Μακεδονικό», 2018

•••

Η Θεσσαλονίκη ως ίχνος του επίσημου και του ανεπίσημου ιστορικού χρόνου, ενεστώτα και αόριστου, μες στους αιώνες αποτελεί το φόντο αλλά και το προσκήνιο του φωτογραφικού λευκώματος Αιώνια Θεσσαλονίκη. Σε αυτό επιχειρείται μια υπαρξιακή ακτινογραφία της πόλης. Οι φωτογραφίες, πραγματοποιημένες το πρώτο τέταρτο του 21ου αιώνα, ακροβατούν συχνά ανάμεσα στο προσωπικό και το συλλογικό, αντανακλώντας τη ρευστότητα της εποχής και της χώρας.

Η διαρκώς μεταβαλλόμενη, πολυπολιτισμική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης συναντά μεταφορικά και κυριολεκτικά τις ποικίλες φωτογραφικές οπτικές και θέσεις τόσο απέναντι στο εκάστοτε θέμα της φωτογράφισης όσο και στο ίδιο το φωτογραφικό μέσο. Έτσι φωτογραφίες καλλιτεχνικές, δημοσιογραφικές, τεκμηριωτικές δημιουργούν ένα αφηγηματικό πολυγλωσσικό μωσαϊκό στο οποίο οι φωτογράφοι αναγνωρίζουν, υπογραμμίζουν, φωτίζουν πτυχές από τις ανοιχτές σελίδες της πόλης. Αν λοιπόν η πόλη αποτελεί ένα ετερογενές σύνολο χώρων και χρόνων, το φωτογραφικό αυτό λεύκωμα δεν επιχειρεί να οικοδομήσει μια υποτιθέμενη –και τελικά ψευδή– ομοιόμορφη εικόνα της. Αντιθέτως επιχειρεί να σκιαγραφήσει την αποσπασματικότητα της σύγχρονης μορφής της καθώς και την πολυχρωμία των βιωμάτων που λαμβάνουν χώρα μέσα σε αυτήν.

Ευδοξία Ράδη, καλλιτέχνιδα – επιμελήτρια λευκώματος Αιώνια Θεσσαλονίκη

Το λεύκωμα Αιώνια Θεσσαλονίκη – Ένα συλλογικό στιγμιότυπο στον 21ο αιώνα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις University Studio Press. Στον δίγλωσσο τόμο 78 καλλιτέχνες της σύγχρονης γενιάς και εννέα συγγραφείς «διηγούνται» την πόλη. Επιμέλεια: Ευδοξία Ράδη – Ηρακλής Παπαϊωάννου.

Picture of Μαρίνα Αγγελάκη
Η Μαρίνα Αγγελάκη είναι δημοσιογράφος

ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

MORE STORIES

Solomon Νικρίτιν shortstoriesgr
Photo

Το οξύ πνεύμα του Σολομόν Νικρίτιν

Σπαράγματα από την αναδρομική έκθεση «Σολομόν Νικρίτιν (1898-1965). Ακούγοντας τη ζωή» η οποία παρουσιάζεται στο MOMus – Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη στη Θεσσαλονίκη

Photo

Το ποιητικό σινεμά του Τάκη Κανελλόπουλου

Η ποιητική ματιά του οραματιστή σκηνοθέτη Τάκη Κανελλόπουλου ξεδιπλώνεται στην έκθεση «Ονειρεύομαι μια εκδρομή», στο πλαίσιο του αφιερώματος στο έργο του από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Photo

Εικόνες του κόσμου μας με τον φακό του Νικόλα Γιακουμίδη

Η έκθεση «Νίκος Γιακουμίδης (1963-2022): Μια μικρή αναδρομή στο έργο του», που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Thessaloniki PhotoΒiennale 2023, παρουσιάζει σημαντικά γεγονότα μιας ταραγμένης εποχής που κατέγραψε ο πρόωρα χαμένος φωτοδημοσιογράφος