Skip to content
Home » Ερωτευμένοι στο Bios: Το μοτέλ των σωμάτων και των αναπνοών

Ερωτευμένοι στο Bios: Το μοτέλ των σωμάτων και των αναπνοών

    Ερωτευμένοι στο Bios: Το μοτέλ των σωμάτων και των αναπνοών

    Published

    Ερωτευμένοι στο Bios: Το μοτέλ των σωμάτων και των αναπνοών

    Published
    Η σκηνοθέτιδα Έλενα Πέγκα αφηγείται στο Short Stories το πώς οι «Ερωτευμένοι» του Σαμ Σέπαρντ βρήκαν το δικό τους μοτέλ στο Bios, εκεί όπου το θέατρο συναντά τη ροκ και τον έρωτα

    Το Bios, το βιομηχανικής αισθητικής κτίριο της οδού Πειραιώς 84, έμελλε να γίνει το δικό μας μοτέλ. Το μοτέλ στο οποίο διαδραματίζεται το θεατρικό έργο Οι Ερωτευμένοι του Σαμ Σέπαρντ. Κάποτε, τον προηγούμενο αιώνα, ήταν ένα εργοστάσιο που έφτιαχνε σούστες. Στη συνέχεια έγινε χρωματοπωλείο. Όταν άλλαξε ο αιώνας εξελίχτηκε σε καινοτόμο, υβριδικό χώρο με μπαρ, θέατρο, roof top. Στα είκοσι χρόνια λειτουργίας του είναι ανοιχτό πρωί και βράδυ. Παίζει πάντα μουσική, σερβίρει καφέ, ποτά και παραμένει ένα στέκι. Μια θερμοκοιτίδα για νέα πρότζεκτ, με νέα μέσα, με φρέσκες ιδέες.

    Ήταν ο πρώτος χώρος που μετακάλεσε στην Αθήνα ορισμένες κορυφαίες πρωτοποριακές θεατρικές ομάδες και πειραματικές προσωπικότητες του εξωτερικού, θυμίζοντας μια εναλλακτική μορφή του Διεθνούς Φεστιβάλ Εδιμβούργου. Εδώ είδαμε τους Rimini Protokoll, τους Forced Entertainment, τον Τιμ Κράουτς και τους Action Hero. Εδώ είδαμε παραστάσεις που ξέφευγαν από τα όρια του θεάτρου και αξιοποιούσαν και τον πεζόδρομο. Όπως το Cinemascope των Blitz, μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.

    Όταν την άνοιξη αποφασίσαμε να ανεβάσουμε το γνωστό έργο του Σέπαρντ Fool for love (ένα πρότζεκτ που ξεκινήσαμε με την ηθοποιό Μελία Κράιλινγκ και τον παραγωγό Παναγιώτη Γεροδήμο), αμέσως σκέφτηκα το Bios. Σκέφτηκα μια αίσθηση ζεστή, μουσική ροκ εντ ρολ, ερωτισμό. Και τους θεατές να είναι μες στο μοτέλ, μαζί με τους ερωτευμένους ήρωες, πολύ κοντά τους. Να νιώθουν τα σώματα, τις ανάσες τους.

    Ήθελα ο ίδιος ο βιομηχανικός εναλλακτικός χώρος και η ροκ ατμόσφαιρά να προσκαλούν τους θεατές σε μια εμπειρία, η οποία καθώς δεν συμβαίνει σε παραδοσιακό θέατρο, έχει ιδιαίτερη αμεσότητα. Ήθελα να νιώσουν ότι έρχονται στο μοτέλ για να δουν τι συμβαίνει μες στο δωμάτιο. Κι έπειτα να βγουν έξω στο μπαρ, να πιούν και να συζητήσουν τι είδαν μέσα.

    Όταν αποφασίσαμε να ανεβάσουμε το έργο του Σέπαρντ «Fool for love», αμέσως σκέφτηκα το Bios. Σκέφτηκα μια αίσθηση ζεστή, μουσική ροκ εντ ρολ, ερωτισμό

    Στο έργο, η Μέι (Μελία Κράιλινγκ), για να ξεφύγει από την αμφιθυμία του Έντι (Παναγιώτης Γαβρέλας), την ανάγκη του για προσοχή και τα ατελείωτα πισωγυρίσματά του, μετακόμισε σε ένα άθλιο δωμάτιο μοτέλ στην άκρη της ερήμου Μοχάβε, στα σύνορα του Μεξικού. Έχει σχεδόν πάρει μια ανάσα, έχει αρχίσει να βγαίνει με έναν καλό τύπο, τον Μάρτιν (Νίκος Βατικιώτης) και έχει βρει δουλειά σε εστιατόριο, όταν εμφανίζεται ο Έντι. Ο Έντι όμως δεν ενδιαφέρεται για την ανάγκη της Μέι να αλλάξει τη ζωή της.

    Με τζιν, μπότες και καουμπόικο καπέλο, ο Έντι είναι πολύ σίγουρος για τη γοητεία του: η αποπλάνηση είναι μέρος της μοναχικής καουμπόικης ταυτότητάς του. Ξεκινά ένας χορός θυμού και έλξης. Στη δική μας παράσταση αυτός ο χορός δεν αποδίδεται μόνο με λόγια, καθώς επιπλέον ήχοι κιθάρας διαπερνούν τη δράση.

    H Μέι και ο Έντι ποτέ δεν είναι πραγματικά μόνοι. Μαζί τους, στο μοτέλ, που θυμίζει και κινηματογραφικό πλατό, υπάρχει και η μυστηριώδης παρουσία του Γέρου (Δημήτρης Καραβιώτης). Κάθεται στο μισοσκόταδο, παρακολουθεί και κάποιες στιγμές παρεμβαίνει.

    Αν το έργο είναι ένα είδος υπαρξιακού αγώνα πυγμαχίας, ο Γέρος δεν είναι διαιτητής, παλεύει με τα δικά του προβλήματα και λάθη. Και κάποιες φορές γίνεται και πειραχτήρι. Στη δική μου σκηνοθεσία βλέπω τον Γέρο σαν έναν Τζόκερ. Ο Γέρος είναι επικίνδυνα άτακτος και είναι ονειροπαρμένος.

    Δεν αγαπώ τις ηθογραφίες και η σκηνοθεσία μου στο συγκεκριμένο έργο, αν και πατάει στον ρεαλισμό, επιδιώκει μια αίσθηση ποιητική. Τα ρούχα παραπέμπουν σε καουμπόηδες –θέλαμε μια αίσθηση vintage–, σαν οι ήρωες να βγαίνουν μέσα από εικόνες.

    Το έργο διαρκεί εβδομήντα πέντε λεπτά και μέσα σε αυτά τίποτε δεν θα ήθελα να είναι σχηματικό, μαύρο ή άσπρο. Θέλησα να αποδώσω τους σύνθετους και μοιραίους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι σχετιζόμαστε μεταξύ μας.

    •••

    Η παράσταση Οι ερωτευμένοι, σε σκηνοθεσία Έλενας Πέγκα, ανεβαίνει στο Bios κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21. 00. Παίζουν: Μελία Κράιλινγκ, Παναγιώτης Γαβρέλας, Δημήτρης Καραβιώτης, Νίκος Βατικιώτης.

    banner_300_250
    Picture of Έλενα Πέγκα
    Η Έλενα Πέγκα είναι σκηνοθέτιδα

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    θέατρο Μεταξουργείο_ΑΝΝΑ ΒΑΓΕΝΑ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΙΔΟΝΗΣ SHORTSTORIES
    Short

    «Λουκιανέ, βρήκα έναν μαγικό χώρο για θέατρο!»

    Η Άννα Βαγενά διηγείται στο Short Stories την ιστορία για την ημέρα που ανακάλυψε τον παλιό βιομηχανικό χώρο στην Ακαδήμου, τον οποίο με τον Λουκιανό Κηλαηδόνη μετέτρεψαν σε θέατρο, το θέατρο Μεταξουργείο που φέτος κλείνει τα 25 χρόνια λειτουργίας του

    Επίδαυρο_kraounakis_hatzakis_shortstories.gr
    Short

    Ο Σταμάτης Κραουνάκης με τους «Αχαρνής» στην Επίδαυρο το 2010 (Β΄ μέρος)

    Ο Σταμάτης Κραουνάκης συνεχίζει την αφήγησή του στο Short Stories για τους «Αχαρνής», την Επίδαυρο, τον «μυτόγκα» υπουργό του ΠΑΣΟΚ που απειλούσε τον Χατζάκη, την αποθέωση που γνώρισε η παράσταση, τους «διαχειριστές της μπίζνας του μεγάλου χρέους»

    Ελένη Σικελιανός_Nadia Margariti_shortstoriesgr
    Short

    Η Ελένη Σικελιανός και η μυθική γιαγιά της που προκάλεσε την πατριαρχία

    Η Νάντια Μαργαρίτη αφηγείται στο Short Stories τη γνωριμία της με την Ελένη Σικελιανός, αρχικά μέσω του βιβλίου της δισεγγονής του Άγγελου Σικελιανού «Εσύ, η ζωώδης μηχανή» και στη συνέχεια συναντώντας τη στην Αμοργό