Skip to content
Home » Ο Θεόδωρος Κουρεντζής, ο Μάλερ και οι selfies που ποτέ δεν βγήκαν

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής, ο Μάλερ και οι selfies που ποτέ δεν βγήκαν

    Ο Θεόδωρος Κουρεντζής, ο Μάλερ και οι selfies που ποτέ δεν βγήκαν

    Published

    Ο Θεόδωρος Κουρεντζής, ο Μάλερ και οι selfies που ποτέ δεν βγήκαν

    Published
    Η Αγγελική Γκάτζια γράφει στο Short Stories για το κοντσέρτο του Μάλερ που διηύθυνε ο Θεόδωρος Κουρεντζής υπό τη σκιά του Παρθενώνα και για την επίπληξη του Δία στις Υάδες

    Ιούνιος 2023, Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, Τρίτη του Μάλερ, μουσικοί και χορωδοί λαμβάνουν τις θέσεις τους. Τελευταίος πατάει στη σκηνή ο μαέστρος Θεόδωρος Κουρεντζής.

    Χαμογελαστός και συγκεντρωμένος, σηκώνει τα χέρια και η συναυλία ξεκινά. Λίγα λεπτά αργότερα, εκεί που ο Αυστριακός συνθέτης έχει τοποθετήσει μικρές παύσεις ανάμεσα στον επιβλητικό ήχο των κόρνων, επικρατεί τέτοια ησυχία που θα μπορούσες να ακούσεις ακόμη και το φτερούγισμα ενός εντόμου. Η θεραπευτική σιωπή κατακρεουργείται από σωρεία ειδοποιήσεων μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το άγαρμπο κουδούνισμα μιας κλήσης που δεν απορρίπτεται ποτέ.

    Ο Κουρεντζής διακόπτει, περιμένοντας υπομονετικά να απενεργοποιήσουν όλοι τις συσκευές τους. Πίνει μερικές γουλιές νερό, πιθανότατα προσπαθώντας να καταπιεί την απογοήτευσή του. Γυρίζει τις σελίδες και ξεκινά από την αρχή.

    Αλλά μετά την Ύβρι ακολουθεί η Νέμεσις. Μισή ώρα μετά ένα απρόσκλητο σύννεφο αρχίζει να βρέχει δυνατά. Παρόλο που για κάποιους το να παρακολουθούν τον Κουρεντζή να διευθύνει κάτω από τη βροχή μπορεί να αποτελεί μια μυστηριακή εμπειρία, το μεγαλύτερο μέρος του κοινού θορυβείται. Και θορυβεί.

    Η καλοκαιρινή βροχή αρχίζει να μουσκεύει τα όργανα. Ο μαέστρος κατεβάζει τα χέρια και όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτή θα έπρεπε να είναι η τιμωρία μας. Όχι όμως η δική του. Ο Κουρεντζής σηκώνει τα μάτια του στον αθηναϊκό ουρανό συνειδητοποιώντας ότι μάλλον αυτή δεν θα είναι η νύχτα που θα τελέσει το δικό του μυστήριο. Όμως οι Έλληνες θεοί αγαπούν τον μαέστρο. Πάντοτε τον αγαπούσαν· η βροχή σταματά εντελώς ξαφνικά.

    Στην τελευταία και πιο δραματική κίνηση της συμφωνίας ο ήχος γέμισε την ατμόσφαιρα με τέτοια ποσότητα ηλεκτρισμού που αν το Ηρώδειο είχε ταβάνι, αυτό θα είχε σκιστεί στα δύο. Η μουσική σπονδή του εξύμνησε την αναγέννηση της φύσης και με ένα αλληγορικό πέρασμα από την παιδική αθωότητα στον άνθρωπο και στην αγάπη κατέληξε στην ένωση με το θείο και τη νίκη της χαράς επί του πόνου.

    Κάποιος από μηχανής θεός φωνάζει από μακριά: «Θυμήσου, μαέστρο: οι άγγελοι τραγουδούν»

    Στο τέλος ένα μικρό πλήθος περιμένει έξω. Εκείνος, αφού παίρνει την τελευταία ρουφηξιά από το τσιγάρο του, πλησιάζει με το χαρακτηριστικό του ευθυτενές περπάτημα, χαμογελώντας μάλλον επιφυλακτικά. Προτού προλάβει να πει οτιδήποτε, δεκάδες οθόνες ανάβουν και μια κοπέλα γαντζώνεται επάνω του.

    Κάποιοι ζητούν μια φωτογραφία την οποία αρνείται ευγενικά, λέγοντας πως κάποιες αναμνήσεις πρέπει να φυλάσσονται στις καρδιές και όχι στις συσκευές μας. Όλοι συνεχίζουν να προσπαθούν να βγάλουν μια φωτογραφία, κάνοντάς τον να νιώθει ακόμη πιο άβολα όντας υποχρεωμένος να απορρίπτει αιτήματα για σέλφι.

    Κάποιος από μηχανής θεός φωνάζει από μακριά: «Θυμήσου, μαέστρο: οι άγγελοι τραγουδούν».

    Εκείνος μάλλον ανακουφισμένος τοποθετεί το χέρι του στο στήθος, ευχαριστεί και απομακρύνεται.

    Περπατώ σε μια ξάστερη πλέον Αρεοπαγίτου, έχοντας αυθάδικη βεβαιότητα για τις σκέψεις του μαέστρου για εκείνο το βράδυ. Σκέψεις που προέρχονται από την οδυνηρή διαπίστωση που κάνεις όταν προσπαθείς να πεις κάτι σημαντικό για εσένα και οι άλλοι δεν φαίνεται να σε καταλαβαίνουν.

    Όταν προσπαθείς να δημιουργήσεις μέσω της τέχνης σου έναν κόσμο που θέλεις να μοιραστείς πατώντας πλήκτρα και χορδές της ψυχής και όχι το κουμπί κοινής χρήσης.

    banner_300_250
    Picture of Αγγελική Γκάτζια
    Η Αγγελική Γκάτζια είναι art columnist

    Κεντρική φωτογραφία
    Θωμάς Δασκαλάκης/NDP photo agency

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    matina apostolou intellectual thighs
    Short

    Πίσω από τις κλειστές πόρτες της επαρχίας

    Η Ματίνα Αποστόλου (aka Intellectual Thighs) αναπλάθει στο Short Stories τη ζωή μιας κλειστής κοινωνίας, σε όχι και τόσο μακρινή δεκαετία, όταν η «επιλεκτική διακριτικότητα» και η πατριαρχία έδιναν τον τόνο

    BEATLES
    Photo

    Οι Beatles μέσα από το βλέμμα του Paul McCartney

    Η έκθεση «Paul McCartney, Photographs 1963-64: Eyes of the storm», στο National Portrait Gallery στο Λονδίνο, φέρνει ξανά στην επικαιρότητα τον μύθο των θρυλικών Beatles όπως τον κατέγραψε με την κάμερά του ο Paul McCartney

    Λαύριο ΜΕΤΑΛΛΕΙΑ shortstories ΓΙΟΥΛΗ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
    Short

    Συσσίτια από ασήμι στο κατοχικό Λαύριο

    Η Γιούλη Χρονοπούλου γράφει στο Short Stories για τους θαρραλέους εργαζομένους στο Λαύριο που εκμεταλλεύτηκαν το αργυρούχο μετάλλευμα κάτω από τη μύτη των καραμπινιέρων