Skip to content
Home » Πώς τα κολάζ μου κατέληξαν να είναι ψηφιδωτά από χαρτί

Πώς τα κολάζ μου κατέληξαν να είναι ψηφιδωτά από χαρτί

    Πώς τα κολάζ μου κατέληξαν να είναι ψηφιδωτά από χαρτί

    Published

    Πώς τα κολάζ μου κατέληξαν να είναι ψηφιδωτά από χαρτί

    Published
    Ο Δήμος Τσορμπατζόγλου γράφει στο Short Stories για τη διαδρομή που τον οδήγησε στην τέχνη του κολάζ, με αφορμή την τελευταία του έκθεση με τίτλο «Papermosaics»

    Από μικρός είχα ιδιαίτερη έλξη για την ανακατασκευή και την αναδημιουργία. Τα παλιά αντικείμενα, ακόμη και τα έπιπλα που για τους άλλους ήταν σκουπίδια, για μένα ήταν θησαυροί. Το πρώτο μου διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη το επίπλωσα και το διακόσμησα αποκλειστικά με πράγματα που βρήκα στους  δρόμους και σε παζάρια. Το αποτέλεσμα ήταν τόσο όμορφο και εντυπωσιακό που φωτογραφήθηκε για περιοδικό.

    Αυτή η τάση να δίνω νέα ζωή σε ξεχασμένα πράγματα με οδήγησε και στα κολάζ. Ήταν το 2007 όταν παρατήρησα τον σωρό από εφημερίδες, περιοδικά και free press που είχα μαζεμένα για ανακύκλωση στην κουζίνα. Τόσο πολύχρωμο και ζωντανό υλικό πήγαινε χαμένο!

    Έτσι πήρα την απόφαση να το αξιοποιήσω. Μέχρι τότε έφτιαχνα ψηφιδωτά με πέτρα, έχοντας συγκεντρώσει ένα πλήθος προσχεδίων. Μια μέρα διάλεξα ένα από αυτά, το μεγέθυνα σε καμβά και άρχισα να κόβω και να κολλάω χαρτιά, αντικαθιστώντας τις πέτρινες ψηφίδες με κομμάτια χαρτιού. Το αποτέλεσμα με ενθουσίασε.

    Έφτιαξα τα πρώτα έργα για μένα. Ήθελα στους τοίχους του σπιτιού μου κάτι αυθεντικό, όχι μαζικής παραγωγής ή απλές εκτυπώσεις. Έτσι άρχισα να δημιουργώ. Για τρία ολόκληρα χρόνια τα κολάζ μου παρέμεναν μια προσωπική υπόθεση· ήταν το εργόχειρό μου.

    Μέχρι που ένας φίλος με κατάστημα design στο κέντρο της Θεσσαλονίκης μου πρότεινε να εκθέσω τρία έργα μου στο μαγαζί του. «Για διακόσμηση» μου είπε. Συμφώνησα.

    Λίγες μέρες αργότερα με πήρε τηλέφωνο. Κάποιοι ενδιαφέρθηκαν για τα έργα μου και ήθελε να τους δώσει τιμές. Δεν είχα ιδέα πώς να τα κοστολογήσω και έτσι έδωσα πρόχειρες τιμές, χωρίς να το πολυσκεφτώ.

    Η πρώτη πώληση έγινε λίγο μετά και όταν το έμαθα σοκαρίστηκα. Στην πραγματικότητα το έργο είχε αγοραστεί από την καλύτερή μου φίλη. Η χειρονομία της ήταν γλυκιά και γεμάτη αγάπη. Ήταν όμως και η αφορμή για να κάνω το επόμενο βήμα.

    Τα προσχέδια που κάποτε προορίζονταν για πέτρινα ψηφιδωτά έγιναν το θεμέλιο για μια νέα τέχνη που γέμισε τη ζωή μου με δημιουργικότητα και χαρά

    Με την προτροπή εκείνης και άλλων φίλων λίγους μήνες μετά πραγματοποίησα την πρώτη μου έκθεση με τίτλο Torn edges. Γεμάτος αμφιβολία και ανασφάλεια, είδα τα μισά έργα μου να πωλούνται. Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι μου.

    Η δημιουργία πήρε τον δικό της δρόμο. Ακολούθησαν και άλλες ατομικές εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, καθώς και συμμετοχές σε ομαδικές εκθέσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό: Βρυξέλλες, Δουβλίνο, Μιλάνο, Αϊντχόφεν.

    Ονόμασα τα κολάζ μου papermosaics – στην ουσία πρόκειται για ψηφιδωτά από χαρτί. Έτσι τα προσχέδια που κάποτε προορίζονταν για πέτρινα ψηφιδωτά έγιναν το θεμέλιο για μια νέα τέχνη που γέμισε τη ζωή μου με δημιουργικότητα και χαρά.

    •••

    Η έκθεση κολάζ Papermosaics του Δήμου Τσορμπατζόγλου φιλοξενείται στη βιβλιοθήκη Bissell του ACT (American College of Thessaloniki) έως τις 27.12.2024.

    banner_300_250
    Picture of Δήμος Τσορμπατζόγλου
    Ο Δήμος Τσορμπατζόγλου είναι συντηρητής έργων τέχνης με ειδίκευση στο χαρτί. Ασχολείται με το κολάζ από το 2007

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    shortstories Νίκος Καναρέλης: Ο χρόνος κυλά διαφορετικά μπροστά από τα έργα μου_ζωγραφική_ shortstories.gr
    Short

    Ο χρόνος κυλά διαφορετικά μπροστά από τα έργα μου

    Ο εικαστικός Νίκος Καναρέλης γράφει στο Short Stories για τις σκέψεις και τα συναισθήματα που του γεννά η σχέση του με τα έργα της τελευταίας του έκθεσης, με τίτλο «Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται όταν ο χρόνος στέκεται ακίνητος»

    Κατερίνα Νικολαίδου_ο δικός μου άγγελος είναι φηφιδωτός_ Ροτόντα
    Short

    Η αμφίθυμη σχέση μου με έναν ψηφιδωτό άγγελο

    Η Κατερίνα Νικολαΐδου γράφει στο Short Stories για τη σχέση της με τον ψηφιδωτό άγγελο, αντίγραφο από τη Ροτόντα της Θεσσαλονίκης, που είχαν χαρίσει οι δημιουργοί του στη μητέρα της, την αρχαιολόγο Ευτυχία Κουρκουτίδου-Νικολαΐδου