Skip to content
Home » Από το Παγκράτι στο Παρίσι και πίσω στη Φρυνίχου

Από το Παγκράτι στο Παρίσι και πίσω στη Φρυνίχου

    Από το Παγκράτι στο Παρίσι και πίσω στη Φρυνίχου

    Published
    Στιγμιότυπο από τις πρόβες της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου»

    Από το Παγκράτι στο Παρίσι και πίσω στη Φρυνίχου

    Published
    Στιγμιότυπο από τις πρόβες της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου»
    Η Δανάη Επιθυμιάδη μοιράζεται με το Short Stories την προσωπική της ιστορία πίσω από το έργο της «Όλος ο χρόνος του κόσμου», το οποίο έκανε πρεμιέρα το 2024 στο La Colline – théâtre national στο Παρίσι και ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης στη Φρυνίχου

    Πάνω που ένιωθα ότι κάπως όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας σε αυτή την πόλη, ξαφνικά, πριν από οκτώ χρόνια, γνώρισα τον Γιάννη. Και όχι μόνο τον γνώρισα, αλλά μέσα σε λίγες μέρες από τη γνωριμία μας βρεθήκαμε να είμαστε μαζί σε τρεις παραστάσεις. Να κάνουμε ολοήμερες πρόβες μαζί, να παίζουμε Ρωμαίο και Ιουλιέτα μαζί.

    Μέναμε και οι δύο στο Παγκράτι. Πηγαίναμε και ερχόμασταν με το τζιπάκι μου τον Gael. Ο Γιάννης μαγείρευε –είναι ο καλύτερος σεφ που έχω γνωρίσει ποτέ– ενώ όταν μέναμε από βενζίνη, κατέβαινε και έσπρωχνε. Και όταν παραλίγο να σπάσω το πόδι μου, με γιατροπόρευσε.

    Πηγαίναμε για ποτά στην Πραξιτέλους και βλέπαμε ταινίες στο σινεμά. Τέλος πάντων γίναμε φίλοι. Και πάνω που δέθηκα και σκέφτηκα ότι θέλω να δουλεύω μαζί του για πάντα, έφυγε. Πήγε στην Κύπρο κι έκανε φοβερά πράγματα εκεί. Τόσο φοβερά που αποφάσισε να μετακομίσει εκεί. Και μένα μου έλειπε. Και κάθε φορά που τον έβλεπα, σκάρωνα πρότζεκτ για να τον δελεάσω να γυρίσει. Σκέφτηκα να γράψω κάτι.

    Την ίδια περίοδο βίωνα το σημαντικότερο πένθος της ζωής μου. Eκείνο που σε αφήνει χωρίς απάντηση στη λέξη «μαμά». Και ο μόνος τρόπος για να μη βυθιστώ σε μια δυστυχία δίχως πάτο, ήταν να γράψω γι’ αυτό. Ήταν μια μακροχρόνια διαδικασία μέσα από την οποία τόσο το κείμενο όσο και εγώ η ίδια περάσαμε από 40 μήκη κύματος.

    Το μόνο που δεν άλλαξε ποτέ ήταν η βαθιά πεποίθηση ότι αυτό το κείμενο κάποτε θα γινόταν παράσταση στην οποία θα έπαιζα απαρεγκλίτως και αποκλειστικώς με τον Γιάννη, καθότι είναι ο μόνος που έχει την ιδανική ποσόστωση ευαισθησίας, βάθους και γελοιότητας, ποιότητες χωρίς τις οποίες το εγχείρημα κινδύνευε να γίνει δυσβάσταχτο.

    Όταν βρέθηκα στη Γαλλία, γνώρισα τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου La Colline Ουαζντί Μουαουάντ και το έργο του φυτεύτηκε βαθιά μέσα μου

    Όταν ήρθε ο κόβιντ και κλειστήκαμε όλοι στα σπίτια μας, έμεινα από δικαιολογίες για να μη γράφω. Tο πήρα απόφαση και στρώθηκα. Να πούμε εδώ ότι αν δεν υπήρχε ο Βασίλης με τα μαγικά του δραματουργικά εργαλεία και την αγάπη του για όλο το πρότζεκτ και μένα, δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα.

    Και από εκεί που έψαχνα τρόπους να γλυτώσω το γράψιμο, εκείνο έγινε το καταφύγιό μου, ένας βυθός χωρίς μάσκες και πλαστικά (γάντια) όπου καταδυόμουν για να ξεχάσω τον ζόφο που μας είχε περικυκλώσει. Και το Μπλουμάκι (αυτός ήταν ο τίτλος στην αρχή) βάθαινε και ομόρφαινε. Άλλαξε πολλές μορφές. Μέχρι και ταινία μικρού μήκους έγινε.

    Και σε μια προσπάθεια δικής μου ανασυγκρότησης και επανεκκίνησης, βρέθηκα στη Γαλλία. Εκεί γνώρισα τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου La Colline Ουαζντί Μουαουάντ και το έργο του φυτεύτηκε βαθιά μέσα μου.

    Και ήρθε η πρόταση να παίξουμε στο θέατρό του. Πακετάραμε το καγκουρό και φύγαμε. Φάγαμε ινδικά και γιαπωνέζικα, πήγαμε σε εκθέσεις και σε μουσεία και κάναμε πρεμιέρα στις ιδανικότερες συνθήκες που μπορεί να βρεθεί μια παραγωγή. Και αφού χορτάσαμε μπαγκέτες, μακαρόν και τέχνη, γυρίσαμε σπίτι μας. Η ελληνική παραγωγή ακύρωσε τις παραστάσεις μας τελευταία στιγμή, αφήνοντάς μας σύξυλους.

    Και κάπως έτσι, με πολλές ανατροπές και δώρα μεταμφιεσμένα σε αναποδιές, βρεθήκαμε –σχεδόν δύο χρόνια μετά– στο θέατρο Τέχνης στη Φρυνίχου, το ομορφότερο από όλα τα αθηναϊκά θέατρα, να ετοιμαζόμαστε για  την πρεμιέρα μας.

    •••

    Η παράσταση Όλος ο χρόνος του κόσμου κάνει πρεμιέρα στις 27 Οκτωβρίου στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Σκηνή Φρυνίχου.

    Κείμενο – σκηνοθεσία: Δανάη Επιθυμιάδη. Δραματουργία μετάφραση: Βασίλης Δογάνης. Παίζουν: Δανάη Επιθυμιάδη, Γιάννης Καραούλης.

     

    banner_300_250
    Picture of Δανάη Επιθυμιάδη
    Η Δανάη Επιθυμιάδη είναι ηθοποιός, σκηνοθέτιδα και συγγραφέας

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Τέμπη NTELLAS_GRIES_shortstories.gr
    Short

    Από τα Τέμπη στις βαλκανικο-ανατολίτικες θεατρικές λάσπες

    Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας γράφει στο Short Stories μια ιστορία με αφορμή τη sold out παράσταση «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα». Το έγκλημα των Τεμπών, η εκκωφαντική σιωπή των γυναικών της περιφέρειας, το θέατρο που γεννιέται με χειροποίητα υλικά.

    θέατρο Μεταξουργείο_ΑΝΝΑ ΒΑΓΕΝΑ ΛΟΥΚΙΑΝΟΣ ΚΗΛΑΙΔΟΝΗΣ SHORTSTORIES
    Short

    «Λουκιανέ, βρήκα έναν μαγικό χώρο για θέατρο!»

    Η Άννα Βαγενά διηγείται στο Short Stories την ιστορία για την ημέρα που ανακάλυψε τον παλιό βιομηχανικό χώρο στην Ακαδήμου, τον οποίο με τον Λουκιανό Κηλαηδόνη μετέτρεψαν σε θέατρο, το θέατρο Μεταξουργείο που φέτος κλείνει τα 25 χρόνια λειτουργίας του