Skip to content
Home » Πίσω από τα γυρίσματα της ταινίας μου «Μωβ»

Πίσω από τα γυρίσματα της ταινίας μου «Μωβ»

    Πίσω από τα γυρίσματα της ταινίας μου «Μωβ»

    Published

    Πίσω από τα γυρίσματα της ταινίας μου «Μωβ»

    Published
    Η Τζω Καπράλου γράφει στο Short Stories για το κάστινγκ και τα υπόλοιπα στάδια της παραγωγής της ταινίας της το «Μωβ», που συμμετέχει στο Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

    Είχαμε πει θα ανθίζαμε μαζί». Αυτή η φράση αποτέλεσε την εναρκτήρια έμπνευσή μου για το Μωβ. Το μωβ προϋποθέτει την ύπαρξη δύο «αντίθετων» χρωμάτων, του κόκκινου και του μπλε. Όπως και οι χαρακτήρες της ταινίας, η Ίρις και η Δανάη. Ο συνδυασμός τους είναι εκρηκτικός. Καθώς προετοιμάζονται για ταξίδι, παρακολουθούμε τα τελευταία λεπτά της σχέσης τους.

    Μια πρώτη εικόνα, που αποτέλεσε τελικά μοτίβο στην ταινία, είναι οι ρίζες δύο φυτών που δεν συνυπάρχουν αρμονικά στη γλάστρα. Έχουν μπλεχτεί και ασφυκτιούν. Για να συνεχίσουν να ζουν, είναι απαραίτητη η μεταφύτευσή τους.

    Η ολοκλήρωση της πρώτης μου μικρού μήκους ήταν εδώ και χρόνια πόθος μου. Πολλές φορές τα παράτησα, απογοητεύτηκα, ξαναπροσπάθησα, κατέθεσα φακέλους, απορρίφθηκαν. Το σενάριο όμως συγκίνησε τον Κυριάκο Γκίκα τόσο που με έπεισε να καταθέσω ξανά για χρηματοδότηση. Αλλά κυρίως να δημιουργήσουμε την ταινία ούτως ή άλλως με φίλους, ακόμη και εάν δεν πάρουμε χρηματοδότηση.

    Δεν είχαμε μπάτζετ, αλλά είχαμε χρόνο. Έτσι αποφασίσαμε να δώσουμε μεγάλη έμφαση στη διαδικασία του κάστινγκ. Κάναμε μια λίστα με ηθοποιούς που είχαμε υπόψη μας ή μας προτάθηκαν. Με καθεμιά περάσαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να τη νιώσουμε πρώτα ως άνθρωπο.

    Για το σενάριο και τους χαρακτήρες συζητούσαμε στη συνέχεια. Το στάδιο των αυτοσχεδιασμών με βοήθησε πολύ να αποφασίσω. Η πιο απαιτητική διαδικασία όμως ήταν να δω τις ηθοποιούς και σε ζευγάρια, αφού ο παράγοντας χημεία ήταν καθοριστικός.

    Ο συνάδελφος Θάνος Κερμίτσης, εντυπωσιασμένος από τους αυτοσχεδιασμούς της πριν από εφτά χρόνια, μας πρότεινε την Κυριακή Λεγάκη-Κριμιτζά. Ήρθε από την Καλαμάτα, όπου ζούσε τότε, μόνο και μόνο για το δοκιμαστικό. Ένα από τα στοιχεία που με κέρδισαν ήταν η σιγουριά της.

    Μάλιστα, όταν κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού κοιταχτήκαμε με τον Κυριάκο αμφιταλαντευόμενοι για το ποιος ρόλος της ταιριάζει, εκείνη είπε αποφασιστικά: «Εγώ είμαι η Ίρις», αν και δεν είχαμε ακόμη μιλήσει για τους χαρακτήρες. Είχε δίκιο.

    Κάθε στάδιο της παραγωγής ήταν μια επίμονη προσπάθεια να αποδώσουμε την ασφυκτική αλλά και υπέροχα πολύπλοκη σχέση των δύο χαρακτήρων

    Βιντεοσκοπώντας τη Μαρία Κυρώζη σε έναν αυτοσχεδιασμό, σκεφτόμουν ξανά και ξανά ότι έχω μπροστά μου μια Μαριόν Κοτιγιάρ, με μια φλόγα που την ένιωθες ζεστή και ελκυστική. Η ομορφιά της Μαρίας είναι πίσω από την εξωτερική εμφάνιση, με μια απλότητα και ευγένεια που αφοπλίζουν.

    Το δοκιμαστικό με την Κυριακή και τη Μαρία ως ντουέτο, αν και δεν ήταν από τα φαβορί, έκρυβε μια έκπληξη. Όταν συναντήθηκαν, αγκαλιάστηκαν με ενθουσιασμό. Ήταν συμφοιτήτριες στο Ωδείο Αθηνών, αλλά είχαν πολύ καιρό να ιδωθούν. Η γνωριμία και η οικειότητα που είχαν τα σώματά τους φάνηκε από τον πρώτο αυτοσχεδιασμό. Η Ίρις και η Δανάη είχαν ανθίσει.

    Έμενε να βρούμε το χώμα τους. Το σπίτι της ταινίας, ένας «παράδεισος» σε αποσύνθεση, το πρότειναν οι ηθοποιοί. Ήταν ενός συμφοιτητή τους και το είχαν ζήσει μέσα από πρόβες και πάρτι. Όταν είδα την άνεσή τους στον χώρο, ένιωσα ότι αυτό είναι το καταφύγιό τους.

    Έμενε τώρα να γεμίσει ασφυκτικά με φυτά. Αυτή η φαντασίωση υλοποιήθηκε χάρη στο Papillon Project του Αχιλλέα Χαρίσκου. Αδειάσαμε όλο τον χώρο του για μια εβδομάδα.

    Θυμάμαι έναν πελώριο κάκτο που μας ταλαιπώρησε. Έπρεπε να τον ανεβάσουμε στον πρώτο όροφο, αλλά τα αγκάθια είχαν τη δική τους άποψη. Τελικά βρέθηκε η λύση.

    Κάθε στάδιο της παραγωγής, από την επιλογή του χώρου μέχρι τα τελευταία αγκάθια του κάκτου, ήταν μια επίμονη προσπάθεια να αποδώσουμε την ασφυκτική αλλά και υπέροχα πολύπλοκη σχέση των δύο χαρακτήρων.

    Η ταινία αυτή είναι ένα κομμάτι της ψυχής μου. Είμαι ευγνώμων που είχα την ευκαιρία να την πραγματοποιήσω. Η ομάδα συνεργατών είναι το άλφα και το ωμέγα και της οφείλω πολλά. Η αγάπη της ομάδας απορροφούσε κάθε κραδασμό και εμπόδιο στον δρόμο μας. Όλα έδεσαν αρμονικά, συμπαντικά και ανυπομονώ να μοιραστώ το Μωβ με το κοινό.

    •••

    Η ταινία Μωβ, σε σενάριο και σκηνοθεσία της Τζω Καπράλου, θα πραγματοποιήσει πανελλήνια πρεμιέρα στο 47ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Η πρώτη προβολή της ταινίας θα γίνει στις 07.09.2024, ενώ θα βρίσκεται διαθέσιμη και διαδικτυακά κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ εδώ.

     

    Picture of Τζω Καπράλου
    Η Τζω Καπράλου είναι σκηνοθέτιδα

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Δράμα_O ILIOS KAI O VORIAS_shortstories.grlarge
    Short

    Η πρώτη μου ταινία και το δράμα μου στη Δράμα

    Ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Θανάσης Νεοφώτιστος, επικεφαλής του Διεθνούς Σπουδαστικού Προγράμματος του 47ου DISFF, αφηγείται στο Short Stories πώς ξεκίνησε η κινηματογραφική ζωή του στη Δράμα με ένα «προσωπικό» δράμα