Skip to content
Home » Η αξιολόγηση και ο αστυνομικός που ήρθε στην τάξη μου

Η αξιολόγηση και ο αστυνομικός που ήρθε στην τάξη μου

    Η αξιολόγηση και ο αστυνομικός που ήρθε στην τάξη μου

    Published

    Η αξιολόγηση και ο αστυνομικός που ήρθε στην τάξη μου

    Published
    Η δασκάλα Κατερίνα Ιωαννίδου γράφει στο Short Stories για την ημέρα που ένστολος αστυνομικός διέκοψε το μάθημά της στην Α' δημοτικού σχολείου για να της επιδόσει εμπιστευτικό έγγραφο παραπομπής της σε πειθαρχικό, επειδή απέχει από την αξιολόγηση...

    Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025, 1η ώρα ορθογραφία. Στον έλεγχο τετραδίων βρήκα σημείωμα «αντηστασι στον χρυσό θάνατο». Χθες μιλήσαμε για τα βουνά, για τον Κάκαβο στη Χαλκιδική και για την εξόρυξη. Και το κάλεσμα για «αντηστασι» από πρωτάκια σε ανατριχιάζει όσο η «δηκεοσινη για τον Νίκο Σαμπάνη». Τέλος 2ης ώρας, ένα τάπερ αναποδογυρίζει και πέφτει όλο το φαγητό. Το ακουμπάω στο θρανίο του ανοιχτό, δε λέω τίποτα. «Θα σου δώσω την αλληλεγγύη μου και το μισό μου τοστ». Όλα τα παιδιά έδωσαν κάτι από το δικό τους. Το μπολ γέμισε.

    Αρχή 3ης ώρας, ώρα 11:10, αστυνομικός στην πόρτα της τάξης μου. Στην πόρτα Α’ τάξης Δημοτικού Δημόσιου Σχολείου. Είχαμε μαθηματικά. Μαθαίναμε τις δεκάδες και τις μονάδες. Κρατάει έναν φάκελο. Έξω γράφει «εμπιστευτικό». Τον είδαν τα σπουδαία μου «πρωτόνια» και ρώτησαν ποιος έκλεψε και ήρθε η αστυνομία.

    Μέσα έγραφε πως αφορά σε «υπόθεσή μου». Μισή αλήθεια. Δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά «υπόθεσή μου», όταν τέτοιους φακέλους έχουμε λάβει 2.000 εκπαιδευτικοί. Είναι υπόθεση του κλάδου. «Εμπιστευτικά» ενημερωνόμαστε ότι παραπεμπόμαστε στο Πειθαρχικό Συμβούλιο, ενώ συμμετέχουμε σε νόμιμη απεργία-αποχή αναφορικά με την ατομική αξιολόγηση.

    Προσπάθησα με αξιοπρέπεια να εξηγήσω στα «πρωτόνια» πως δεν είμαι κλέφτρα, είμαι απεργός. Το δικαίωμα στην απεργία δεν είναι «υπόθεσή μου». Δεν είναι υπόθεση 2.000 εκπαιδευτικών. Ούτε καν υπόθεση του κλάδου. Είναι υπόθεση όλων μας!

    Ούτε η ατομική αξιολόγηση είναι ατομική μου υπόθεση. Αυτό κι αν είναι ψέμα! Οι «επιθεωρητές» που επιστρέφουν στις τάξεις μας για 1+1 ώρες δεν μπορούν να μετρήσουν την καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης ή αν ενισχύουμε τη συνεργασία.

    Πώς θα διαπιστώσουν αν σεβόμαστε τη διαφορετικότητα και διευκολύνουμε την ένταξη παιδιών από ευάλωτες ομάδες σε τάξεις και σχολεία που αφήνονται χωρίς Παράλληλες Στηρίξεις, χωρίς Τμήματα Ένταξης, με απαξιωμένα Τμήματα Υποδοχής;

    Τη λέξη «αντήστασι» την είδε το «πρωτόνιο» σε ένα πανό, όταν μιλούσαμε για τους αγώνες ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική, της έκανε εντύπωση

    Πώς άραγε θα μετρήσουν αν το δικό μας μάθημα μπορεί να μειώσει τη σχολική διαρροή, χωρίς να ασχοληθούν ούτε στιγμή με τα κοινωνικά και ταξικά αίτια που την προκαλούν; Και πώς αξιώνουν να εφαρμόζουμε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, να επιμορφωνόμαστε από αρμόδιους φορείς και άλλα τέτοια ευφάνταστα, όταν καταργούν τα Διδασκαλεία των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων και αποσυνδέουν την επιμόρφωση από το εργασιακό μας ωράριο;

    Πώς τάχα αποδεικνύουμε τη συμμετοχή μας σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος κ.λπ. (sic), αν όχι με την ίδια μας την αντίσταση συνολικά στην αξιολόγηση, αυτήν που υποτίθεται πως αφορά στην «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση εκπαιδευτικών»; Παλιό κόλπο του νεοφιλελευθερισμού να αλλοιώνει το περιεχόμενο των εννοιών. Χωρίς προσλήψεις, χωρίς μόνιμους διορισμούς, χωρίς μέσα, χωρίς πόρους, σε κτίρια ερείπια καμία αναβάθμιση και καμία ενδυνάμωση δεν μπορεί να υπάρξει.

    Η αξιολόγηση αποκλειστικό σκοπό έχει τη διάλυση του Δημόσιου Σχολείου, την ιδιωτικοποιήση, την κατηγοριοποίηση μαθητών/-τριών, εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, την καλλιέργεια μιας κουλτούρας ανταγωνισμού και «αριστείας». Γι’ αυτό και απεργώ-απέχω. Κι εγώ και χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπερασπιζόμαστε με πείσμα το δημόσιο σχολείο.

    Τη λέξη «αντήστασι» την είδε το «πρωτόνιο» σε ένα πανό, όταν μιλούσαμε για τους αγώνες ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική, της έκανε εντύπωση, μου την έγραψε. Ήταν η κατάλληλη ημέρα να μου υπενθυμίσει το χρέος όλων μας απέναντι στο Δημόσιο Σχολείο και την Απεργία.

    banner_300_250
    Picture of Κατερίνα Ιωαννίδου
    Η Κατερίνα Ιωαννίδου είναι δασκάλα

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Δημήτρης Μαριόλης_Αύριο θα έρθει ο κύριος επιθεωρητής
    Short

    Αύριο στην τάξη θα έρθει ο κύριος επιθεωρητής…

    Ο Δημήτρης Μαριόλης, με αφορμή τον αναβρασμό στον χώρο της εκπαίδευσης, ανακαλεί στο Short Stories προσωπικές μνήμες, αλλά και στοιχεία από την έρευνά του για τα χρόνια του επιθεωρητισμού και για τους αγώνες αντίστασης των εκπαιδευτικών

    Zafeiroula Kagalidou_o-epitheoritis-stin-taxi-kai-to-amempto-ithos
    Short

    Ο επιθεωρητής στην τάξη και το άμεμπτο ήθος

    Η Ζαφειρούλα Καγκαλίδου, επίτιμη σχολική σύμβουλος φιλολόγων, γράφει στο Short Stories για τις πρώτες της μέρες στην εκπαίδευση το 1974, όταν οι επιθεωρητές, απομεινάρια της χούντας, αξιολογούσαν και το ήθος