Ηταν το καλοκαίρι του 2016 όταν η Μαντλέν Άριας επισκέφτηκε τη βιβλιοθήκη του Μουσείου Casa Natal Picasso στη Μάλαγα. Δεν κουβαλούσε μόνο έναν φάκελο μαζί της, αλλά και μια ιστορία που δεν είχε ειπωθεί ποτέ ξανά. Πρωταγωνιστές ήταν ο πεθερός της, ο κουρέας Εουχένιο Άριας, και ένας από τους πελάτες του: ο Πάμπλο Πικάσο, ο ζωγράφος που είχε φέρει επανάσταση στην ιστορία της τέχνης.
Η ιστορία του Άριας ήταν κρυμμένη σε 63 αποκόμματα από σελίδες της συντηρητικής εφημερίδας ABC που αντάλλασσε με τον Πικάσο. Πρόκειται για μια ιδιαίτερη μεταξύ τους επικοινωνία από το 1962 έως το 1968. Παρά την αφοσίωσή τους στον κομμουνισμό, αγόραζαν την ABC. Tους ένωνε η κοινή τους αγάπη για τις ταυρομαχίες και η ABC είχε τα καλύτερα ρεπορτάζ. Σε αυτά τα αποκόμματα με τα χρονικά των ταυρομαχιών ο Πικάσο σχεδίαζε σκηνές ή σημείωνε στον φίλο του τα πιο ενδιαφέροντα νέα με την υπογραφή «Για τον Άριας».
Για 26 χρόνια είχαν μια σχέση σαν πατέρας και γιος. Ο Πάμπλο εκτιμούσε την απλότητα του Εουχένιο, την ακεραιότητά του και τη λαϊκή του σοφία. Ο Άριας θαύμαζε τον «δεύτερο πατέρα» του για τις αξίες του. Για το θάρρος του να αντιταχθεί στη δικτατορία του Φράνκο. Για την αμέριστη βοήθειά του στους Ισπανούς εξόριστους στη Γαλλία.
Δεν τον ενδιέφερε η φήμη του Πικάσο και ποτέ δεν πούλησε τα δώρα που του έδινε. Η πρόθεσή του ήταν να δωρίσει τα πάντα στο Buitrago del Lozoya, το χωριό όπου γεννήθηκε στη βόρεια ορεινή περιοχή της Μαδρίτης.
Όταν το 1983 ο Άριας κληροδότησε τη συλλογή του στο χωριό, τα σχέδια του Πικάσο στα αποκόμματα της εφημερίδας ABC παρέμεναν στο δωμάτιό του, όπου κανείς δεν είχε πρόσβαση χωρίς την άδειά του. Συμβόλιζαν ό,τι πιο πολύτιμο και προσωπικό είχε.