Οπως είπε κάποτε μια εθελόντρια της Άρσις για τις επισκέψεις μας στις φυλακές: «Δεν μπορούμε να φέρουμε τα άνω κάτω, αλλά μπορούμε να φέρουμε τα μέσα έξω». Και έχει δίκιο. Πρέπει να ακολουθούμε πάντα πολύ προσεκτικά τους κανονισμούς. Με τέσσερα ψαλίδια νηπιαγωγείου στην είσοδο και τέσσερα στην έξοδο. Και τα υλικά (υφάσματα, νήματα, χάντρες κ.λπ. για χειροτεχνίες και κούκλες) πρέπει να είναι από αυτά που επιτρέπονται. Σε περιορισμένες ποσότητες, γιατί οι κρατούμενες δεν έχουν πού να τα βάλουν. Όταν η Κριστίνα (η πιο παλιά της ομάδας, από τότε που ήμασταν στον Κορυδαλλό) τα είχε κρύψει σε κάποιο ψυγείο, έγινε θέμα…
Προσπαθούμε λοιπόν να μη φέρουμε τα πάνω κάτω. Φέρνουμε όμως τα έργα των γυναικών έξω, δηλαδή διάφορες χειροτεχνίες, αλλά πιο πολύ κούκλες, κούκλες μοναδικές. Η καθεμία με την προσωπικότητά της. Πραγματικές κόρες των μαμάδων τους, που είναι γυναίκες όλων των ηλικιών, από κοριτσάκια μέχρι γιαγιάδες, από διάφορες χώρες. Γυναίκες αναλφάβητες μέχρι απόφοιτες πανεπιστημίου. Γυναίκες που βρίσκονται εκεί για πολύ διαφορετικούς λόγους, πολιτικές κρατούμενες, τσιγγάνες και «μπαλαμέ».
Έχουν μάθει μεταξύ τους να επιβιώνουν, να δέχονται άλλες κουλτούρες, αλλά και να διδάσκουν η μία την άλλη τεχνικές από την πατρίδα τους και να μαθαίνουμε κι εμείς. Δεν τους κάνουμε δηλαδή συγκεκριμένο μάθημα. Παρακολουθούμε απλά τη ροή γνώσεων. Για παράδειγμα, έχει ενδιαφέρον μια κεντήστρια από την Αλβανία να χρησιμοποιήσει και κινέζικα στοιχεία.
Τις δύο ώρες που είμαστε μαζί μοιράζω υλικά ανάλογα με το τι φτιάχνει η καθεμία και μαζεύω αυτά που έχουν τελειώσει μέσα στην εβδομάδα. («Σπέρνω κουρέλια και θερίζω κούκλες», τίτλος μιας εκδήλωσης στο Αττίλιο, «Σπορά».) Οι γυναίκες εκμεταλλεύονται τον χρόνο για να κόβουν ό,τι προλάβουν με αυτά τα ψεύτικα ψαλίδια. Και για να έχουν δουλειά μέχρι την επόμενη φορά, γιατί ψαλιδάκια διαθέτουν μόνο κάποιες λίγες τυχερές, όσων έχει εγκριθεί η αίτησή τους.