Skip to content
Home » Όταν έκοψα το δάχτυλό μου με μαχαίρι στο σουπερμάρκετ

Όταν έκοψα το δάχτυλό μου με μαχαίρι στο σουπερμάρκετ

    Όταν έκοψα το δάχτυλό μου με μαχαίρι στο σουπερμάρκετ

    Published

    Όταν έκοψα το δάχτυλό μου με μαχαίρι στο σουπερμάρκετ

    Published
    Η Μένη Σεϊρίδου γράφει στο Short Stories για μια από τις περιπέτειες που έζησε ως υπάλληλος στο συνοικιακό σουπερμάρκετ όπου εργάζεται, η οποία τη σημάδεψε τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά

    Εργάζομαι σε συνοικιακό σουπερμάρκετ, από τότε που ήμουν 23 χρόνων, ενώ πλέον κοντεύω τα 50. Έχω να σας διηγηθώ άπειρες ιστορίες λοιπόν. Αστείες, λυπητερές, αγαπησιάρικες, εξοργιστικές, ακόμη και βαρετές. Τόσες πολλές που άνετα θα έγραφα ένα μυθιστόρημα με τίτλο Ιστορίες του σουπερμάρκετ.

    Διαλέγω όμως μία που με σημάδεψε βαθιά, τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά, και που θεωρώ ότι είναι καθρέφτης της κοινωνίας, της οποίας κι εγώ είμαι μια μικρή ψηφίδα.

    Συνέβη πέρυσι τον Φλεβάρη. Ήταν Παρασκευή πρωί και ήμουν μόνη στο μαγαζί. Επομένως έπρεπε να εξυπηρετώ συγχρόνως στο ταμείο και το ψυγείο του καταστήματος. Συνήθως τα καταφέρνω μια χαρά. Άλλωστε η δουλειά έχει σπάσει απίστευτα πολύ τα τελευταία χρόνια, αφού οι άνθρωποι της γειτονιάς, φτωχοί μεροκαματιάρηδες, ξοδεύουν τα ελάχιστα που τους απομένουν κάθε μήνα με φειδώ.

    Εκείνη την Παρασκευή όμως έτυχε να έχει δουλίτσα. Συγκεκριμένα είχα να εξυπηρετήσω τέσσερις πελάτες.

    Έναν ογδοντάρη αργόσχολο συνταξιούχο, ο οποίος είχε χηρέψει πρόσφατα και ένιωθε μοναξιά στο σπίτι, όποτε ερχόταν και άραζε στο σουπερμάρκετ με τις ώρες.

    Έναν εξηντάρη που τον είχε στείλει η γυναίκα του με λίστα για ψώνια και ήταν εντελώς έξω από τα νερά του, καθώς σκεφτόταν ότι προτιμούσε να είχε πάει για ψάρεμα.

    Μια στριμμένη γριά θεούσα. Και μια τρελόγκα Βραζιλιάνα που είχε μετακομίσει πρόσφατα στη γειτονιά και αγόραζε από μας μόνο μπίρες και προφυλακτικά.

    Ο εξηντάρης που προτιμούσε το ψάρεμα μου ζήτησε μισό κιλό φέτα και κατευθύνθηκα στο ψυγείο. Είχαμε μόλις αγοράσει ένα καινούργιο μαχαίρι και το αφεντικό με είχε προειδοποιήσει ότι κόβει σατανικά πολύ. Το επιβεβαίωσα εκείνη τη στιγμή. Αντί να κόψω το τυρί, έκοψα το δάχτυλό μου.

    Ο πόνος αφόρητος. Κρατήθηκα όμως και δεν ούρλιαξα ούτε έβαλα τα κλάματα. Το αίμα ποτάμι.

    Χύθηκα στον καναπέ και έβαλα επιτέλους τα κλάματα γιατί κανένας από τους πελάτες δεν θέλησε ούτε σκέφτηκε καν να μου συμπαρασταθεί

    Την ώρα που πήγαινα στην τουαλέτα να ρίξω νερό, οινόπνευμα και να προσπαθήσω να σταματήσω την αιμορραγία, άκουσα τον εξηντάρη να μου λέει: «Δηλαδή δεν θα μπορέσεις να μου δώσεις το τυρί, ε;».

    Δεν απάντησα, έσφιξα τα δόντια, πήρα βαθιά ανάσα και τον κοίταξα κατάματα. Κατέβασε το κεφάλι και έφυγε αμίλητος. Το ίδιο έκανε και ο χήρος, που έτσι και αλλιώς δεν ήθελε στην πραγματικότητα να αγοράσει τίποτε. Η θεούσα και η Βραζιλιάνα όμως δεν έφυγαν. Όχι επειδή θέλησαν να με βοηθήσουν, αλλά επειδή ήθελαν να τις εξυπηρετήσω και γρήγορα.

    «Πρόσεχε με τα αίματα τώρα, θα λερώσεις τη σακούλα» μου είπε με συριχτή φωνή η οχιά θεούσα.

    «Τελείωσαν τα προφυλακτικά; Γαμώ την ατυχία μου» αντιφώνησε η Βραζιλιάνα.

    Αφού έφυγαν και αυτές, πήρα τηλέφωνο το αφεντικό για να ενημερώσω ότι είναι επείγον να φύγω. Κατέβασα τα κεπέγκια, οδήγησα μέχρι τον γιατρό ο οποίος έκανε έξι ράμματα στο δάχτυλο και γύρισα στο σπίτι.

    Χύθηκα στον καναπέ και έβαλα επιτέλους τα κλάματα όχι για τον πόνο ούτε για την ταλαιπωρία, αλλά γιατί κανένας από τους πελάτες δεν θέλησε ούτε το σκέφτηκε καν να μου συμπαρασταθεί.

    banner_300_250
    Picture of Μένη Σεϊρίδου
    Η Μένη Σεϊρίδου είναι φωτογράφος και συνδημιουργός του φωτογραφικού zine «No Name»

    Κεντρική φωτογραφία
    Μένη Σεϊρίδου

    MORE STORIES

    Photo

    Η ρευστότητα των πολλαπλών μας ταυτοτήτων

    Οι Λάρα Βρεττού και Μένη Σεϊρίδου, επιμελήτριες της φωτογραφικής έκθεσης στο πλαίσιο του «Pure identities festival– The joy of authenticity», παρουσιάζουν στο Short Stories επιλεγμένο υλικό καθώς και το σκεπτικό του φωτογραφικού σκέλους ενός πολυμεσικού φεστιβάλ

    Meni Seiridou_gynaikon-agalmata-stous-dromous Θεσσαλονίκης
    Short

    Γυναικών αγάλματα στους δρόμους της πόλης

    Η φωτογράφος Μένη Σεϊρίδου αφηγείται στο Short Stories πώς της γεννήθηκε η ιδέα, περπατώντας στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και παρατηρώντας τα γλυπτά στον δημόσιο χώρο, να ξεκινήσει το project «Γυναικών αγάλματα»