Skip to content
Home » Tα τρία καλοκαίρια μου στην Αιδηψό για το Evia Film Project

Tα τρία καλοκαίρια μου στην Αιδηψό για το Evia Film Project

    Tα τρία καλοκαίρια μου στην Αιδηψό για το Evia Film Project

    Published
    Στον ιαματικό βράχο της Αιδηψού στη Βόρεια Εύβοια

    Tα τρία καλοκαίρια μου στην Αιδηψό για το Evia Film Project

    Published
    Στον ιαματικό βράχο της Αιδηψού στη Βόρεια Εύβοια
    Ο Γιώργος Κρασσακόπουλος αφηγείται στο Short Stories πώς η «ιαματική» Αιδηψός μπήκε στον χάρτη των διεθνών κινηματογραφικών φεστιβάλ με το Evia Film Project, το οποίο αποτελεί πλέον σημαντικό κομμάτι των καλοκαιριών της

    Πριν από το πρώτο Evia Film Project, την «πράσινη» δράση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που διοργανώθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2022 στο πλαίσιο του προγράμματος για την ανασυγκρότηση και αποκατάσταση της βόρειας Εύβοιας μετά τις καταστροφικές φωτιές του 2021, δεν είχα βρεθεί ποτέ στην Αιδηψό.

    Ναι, είχα επισκεφτεί πολλές φορές το νότιο και το κεντρικό κομμάτι του νησιού. Είχα φάει θαλασσινά στη Χαλκίδα. Είχα κολυμπήσει στις υπέροχες παραλίες από την πλευρά του Αιγαίου. Αλλά η Αιδηψός των ιαματικών λουτρών και των θεραπευτικών διακοπών δεν βρισκόταν ακόμη στους υποψήφιους ταξιδιωτικούς προορισμούς μου.

    Όπως σχεδόν για όλους εμάς τους εργαζόμενους στο φεστιβάλ, όπως και για πολλούς από τους Έλληνες και σχεδόν για όλους τους ξένους καλεσμένους μας που έρχονταν για πρώτη φορά σε αυτή την «αχνιστή», γεμάτη θερμοπηγές πόλη της βόρειας Εύβοιας, η έκπληξη της πρώτης εκείνης γνωριμίας υπήρξε απροσδόκητα πολυδιάστατη.

    Από τη μια η ρομαντική μελαγχολία μιας κάποτε λαμπρής λουτρόπολης που πληγώθηκε από την αισθητική της 70s και μετά αρχιτεκτονικής. Από την άλλη μια επαρχιακή κωμόπολη με σχεδόν «θεραπευτική» ατμόσφαιρα, ποτισμένη από τη θερινή ραστώνη και την ευεργετική ζέστη των ατμιστών νερών της.

    Ήδη από την πρώτη γνωριμία, αλλά ακόμη περισσότερο μες στα χρόνια, η Αιδηψός μού αποκαλύφθηκε ως μια πόλη ιδιαιτέρως «κινηματογραφική». Ένας τόπος που μοιάζει να περιέχει πολλές στιβάδες και αποχρώσεις. Μια πόλη που η ομορφιά της αποκαλύπτεται σε όσους μπαίνουν στον κόπο να την αναζητήσουν. Μια πόλη γεμάτη ιστορίες που περιμένουν να ξεδιπλωθούν.

    Ήταν το δεύτερο πρωί εκείνο το καλοκαίρι του 2021. Περίμενα στην ουρά σε έναν φούρνο, στα μέσα στενά της πόλης. Η ιδιοκτήτρια, βλέποντας το καρτελάκι του Evia Film Project στον λαιμό μου, με ρώτησε: «Είσαι εδώ για το φεστιβάλ;». Ξεκίνησε να μου μιλά με ενθουσιασμό για το θερινό Σινέ Απόλλων που ύστερα από χρόνια θα λειτουργούσε ξανά για τις προβολές μας.

    H Αιδηψός μού αποκαλύφθηκε ως μια πόλη «κινηματογραφική». Ένας τόπος που μοιάζει να περιέχει πολλές στιβάδες και αποχρώσεις. Μια πόλη γεμάτη ιστορίες

    Οι ιστορίες της από τα βράδια της δεκαετία του ’60 –γεμάτες λαμπρούς επισκέπτες, ηθοποιούς και σταρ της εποχής που η παρουσία τους στις πρώτες σειρές του Απόλλωνα ανταγωνιζόταν σε λάμψη τους πρωταγωνιστές στην οθόνη– μου έδωσαν μια πρώτη γεύση από το ένδοξο παρελθόν μιας πόλης με πλούσια ιστορία.

    Τα παλιά λαμπρά ξενοδοχεία κατά μήκος της παραλίας ή στην άκρη της πόλης, που θα ανακάλυπτα στις βόλτες μου νωρίς το πρωί, στις ξεναγήσεις που οργανώναμε για τους καλεσμένους μας ή μέσα από τις δράσεις του φεστιβάλ, υπενθύμιζαν αυτή την ιστορία, κάνοντας αισθητή την αύρα που διαποτίζει την πόλη και που δεν αργεί να σε γοητεύσει.

    Στα τρία χρόνια που το Evia Film Project αποτελεί κομμάτι του καλοκαιριού της Αιδηψού (αλλά και της Λίμνης και της Αγίας Άννας) οι ντόπιοι συνήθισαν να βλέπουν και πάλι ταινίες τα βράδια στον Απόλλωνα, αλλά και να περιμένουν τους επισκέπτες που έρχονται φέρνοντας έναν διαφορετικό αέρα.

    Κι όλοι εμείς που κάποτε ήμασταν «ξένοι» ανυπομονούμε να επιστρέψουμε στην ιαματική αγκαλιά μιας πόλης που σε κερδίζει με τη ζεστασιά και με την τσαλακωμένη, αλλά ακόμη διακριτή ομορφιά της.

    •••

    Το Evia Film Project, ο τρίτος πόλος δράσης του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε για τρίτη φορά φέτος στα Λουτρά Αιδηψού, στην Αγία Άννα και τη Λίμνη βόρειας Εύβοιας από τις 2 έως τις 6 Ιουλίου 2024. Θέμα της φετινής διοργάνωσης ήταν το νερό: η θάλασσα, η βροχή, όλοι οι υδάτινοι πόροι και η καθοριστική σχέση τους με τον άνθρωπο.

    banner_300_250
    Picture of Γιώργος Κρασσακόπουλος
    Ο Γιώργος Κρασσακόπουλος είναι κριτικός κινηματογράφου και επικεφαλής Προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

    Κεντρική φωτογραφία
    Γιώργος Κρασσακόπουλος

    Πορτρέτο
    Γιάννης Τόμτσης

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Natasha Blatsiou_άκου το ποτάμι
    Short

    Άκου το ποτάμι, έχει να σου πει πολλές ιστορίες

    Η Νατάσσα Μπλάτσιου μιλάει στο Short Stories για τις σκέψεις και τις αγωνίες που την οδήγησαν στη δημιουργία του «Άκου το ποτάμι», το οποίο συμμετέχει στο Τμήμα Podcast του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

    Μοριά Δημήτρης Ινδαρές shortstoriesgr
    Short

    Ο Δημήτρης Ινδαρές και οι γέφυρες που τον ενώνουν με το Λενάκι του Μοριά

    Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Ινδαρές αφηγείται στο Short Stories το προεπαναστατικό ειδύλλιο της όμορφης Ελένης και του Τουρκαλβανού Λιμάζ αγά που έγινε ξακουστό δημοτικό τραγούδι και ήταν η αφορμή για το νέο του ντοκιμαντέρ

    Photo

    Το ποιητικό σινεμά του Τάκη Κανελλόπουλου

    Η ποιητική ματιά του οραματιστή σκηνοθέτη Τάκη Κανελλόπουλου ξεδιπλώνεται στην έκθεση «Ονειρεύομαι μια εκδρομή», στο πλαίσιο του αφιερώματος στο έργο του από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης