Skip to content
Home » Η μέρα που αγάπησα την τζαζ μουσική

Η μέρα που αγάπησα την τζαζ μουσική

    Η μέρα που αγάπησα την τζαζ μουσική

    Published

    Η μέρα που αγάπησα την τζαζ μουσική

    Published
    Ο σαξοφωνίστας Δημήτρης Τσάκας αφηγείται στο Short Stories την πρώτη του επαφή με το σαξόφωνο και πώς αυτό του άνοιξε τον δρόμο για να γνωρίσει και να μυηθεί στις αυτοσχεδιαστικές τεχνικές της τζαζ

    Ξεκίνησα να παίζω κλασική κιθάρα, αλλά κάποια στιγμή ένιωσα μέσα μου ότι θέλω να εξερευνήσω και διαφορετικά μουσικά είδη. Μια μέρα αγόρασα ένα σαξόφωνο από ένα μαγαζί στη Χαριλάου Τρικούπη. Δεν είχα ιδέα πώς να το χρησιμοποιήσω.

    Το ίδιο βράδυ το έβγαλα από τη θήκη. Το έπιασα στα χέρια μου. Προσπάθησα να το συναρμολογήσω και να παίξω μόνος μου. Αλλά όλα έμοιαζαν εξαιρετικά μπερδεμένα. Ήμουν εντελώς άσχετος. Ένας φίλος μου είχε αγοράσει ένα κλαρινέτο και προσπαθούσαμε και οι δυο παρέα.

    Όλα έγιναν πολύ ξαφνικά. Ένα ωδείο μας χρωστούσε χρήματα. Αποφασίσαμε να τα «επενδύσουμε» για να αγοράσουμε ένα καινούργιο μουσικό όργανο και να πειραματιστούμε.

    Έπαιρνα τηλέφωνο κόσμο και τους ρωτούσα πώς πρέπει να αναπνέω, να στέκομαι. Πώς να βάζω το επιστόμιο και τα καλαμάκια για να τα καταφέρω. Ήταν άλλες εποχές. Δεν υπήρχαν τότε βίντεο στο διαδίκτυο ούτε το YouTube. Μόνο από τα λάιβ μπορούσε κανείς να πάρει κάποια ιδέα. Ένα βράδυ πήγα στο θέατρο Παλλάς να παρακολουθήσω μια συναυλία των Art Ensemble of Chicago. Eίναι μια avant garde μουσική κολεκτίβα που συνδυάζει διαφορετικά είδη: θέατρο, κίνηση, εικαστικά και μουσική.

    Το «μπλέξιμο» που είχα νιώσει με το σαξόφωνο λύθηκε μέσα μου όταν βγήκα από αυτήν τη συναυλία. Ήταν η μέρα που αγάπησα την τζαζ, αλλά και το αυτοσχεδιαστικό στοιχείο στη μουσική. Αυτό το γοητευτικό μπέρδεμα είναι κάτι που χαρακτηρίζει γενικά την τζαζ. Δεν είναι εύκολος και ασφαλής δρόμος για εμάς τους μουσικούς. Εξάλλου δεν έχουμε μεγαλώσει έτσι.

    Εκείνη την εποχή πηγαίναμε σχεδόν κάθε μέρα στο Μοναστηράκι –το κέντρο της Αθήνας ήταν στο μυαλό μας συνδεδεμένο με τη μουσική– για να δούμε τους δίσκους και να πιάσουμε τα εξώφυλλα. Μιλάμε για εντελώς αγνές και ρομαντικές πράξεις.

    Αυτό το γοητευτικό μπέρδεμα είναι κάτι που χαρακτηρίζει την τζαζ. Δεν είναι εύκολος δρόμος για εμάς τους μουσικούς. Εξάλλου δεν έχουμε μεγαλώσει έτσι

    Όταν η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου μου πρότεινε για πρώτη φορά να οργανώσω στην Πειραιώς 260 τα Live στην πλατεία θυμήθηκα όλα όσα με έκαναν να αγαπήσω για πρώτη φορά την τζαζ.

    Τα χρώματα, την κίνηση και τη θεατρικότητα που αισθάνθηκα σε εκείνη τη συναυλία. Ως επιμελητής λοιπόν σε αυτό το μίνι φεστιβάλ αισθάνομαι ότι οφείλω να μεταδώσω αυτό το συναίσθημα και στον κόσμο.

    •••

    Τα Live στην πλατεία πραγματοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του καλλιτεχνικού προγράμματος της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μετά τις παραστάσεις, με ελεύθερη είσοδο.

    Picture of Δημήτρης Τσάκας
    O Δημήτρης Τσάκας είναι σαξοφωνίστας και επιμελητής των Live στην Πλατεία της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Κεντρική φωτογραφία
    Άννα Σύρρου

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Λευτέρη Βογιατζή shortstoriesgr Ειρήνη Λεβίδη
    Short

    Mε τον Λευτέρη Βογιατζή και τους «Αγροίκους» σε νησιά, κάμπους και βουνά

    Η Ειρήνη Λεβίδη, για χρόνια σύντροφος και συνεργάτιδα του Λευτέρη Βογιατζή, γράφει στο Short Stories για την προετοιμασία και το ανέβασμα της πρώτης θεατρικής παράστασης που βίωσε στο πλευρό του πρωτοπόρου του θεάτρου, το 1983

    hip hop φεστιβαλ αθηνών επιδαύρου shortstoriesgr
    Short

    Πώς το hip hop έγινε κομμάτι του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

    Ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, επιμελητής του Ahens Epidaurus Festival Urban Dance Contest, αφηγείται στο Short Stories πώς η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου αγκάλιασε την ιδέα να ενταχθεί το hip hop στο πρόγραμμα του φεστιβάλ

    Νίνα Σιμόν_Paul Robinson_Nina Simone_shortstories.gr
    Short

    Η Νίνα Σιμόν, ο ντράμερ της κι εγώ

    Η Έλενα-Νατάσα Καΐτσα αφηγείται στο Short Stories μια ιστορία στην οποία με θαυμαστό τρόπο μπλέκονται η Νίνα Σιμόν, το καμένο καφτάνι της, ο ντράμερ της Πολ Ρόμπινσον, ο Ανδρέας Παπανδρέου και ο πρώτος ρυθμός που μαθαίνουν οι ντράμερ