Skip to content
Home » Η μέρα που κατάλαβα ότι δεν είμαστε μόνοι

Η μέρα που κατάλαβα ότι δεν είμαστε μόνοι

    Η μέρα που κατάλαβα ότι δεν είμαστε μόνοι

    Published
    Ο Γκαζού, ο γάτος του Πάνου Χ. Κούτρα

    Η μέρα που κατάλαβα ότι δεν είμαστε μόνοι

    Published
    Ο Γκαζού, ο γάτος του Πάνου Χ. Κούτρα
    Ο σκηνοθέτης Πάνος Χ. Κούτρας αφηγείται στο Short Stories μια συγκινητική ιστορία για τον φαινομενικά αδιάφορο και μοναχικό Γκαζού, τον γάτο με τον οποίο μοιράστηκε τη ζωή του για χρόνια

    Ήταν 2014 και ο γάτος μας ο Γκαζού ήταν δυόμισι ετών. Δεν διέφερε πολύ από τις άλλες γάτες που είχα παρά μόνο σε ένα πράγμα: του άρεσε η μοναξιά. Ή –σκεφτήκαμε τότε με τον σύντροφο μου– δεν του άρεσε η παρέα μας!

    Τιγρέ με φουντωτή γούνα. Είχαμε ψάξει στο Google και εντοπίσαμε πως έμοιαζε με γάτα Σιβηρίας. Ε, και ψωροϋπερηφανευτήκαμε. Μάλλον όμως ήταν μια γενετική σύμπτωση παρά η πιθανότητα πως κάποιος εγκατέλειψε τα πανάκριβα γατάκια (ήταν τέσσερα) σε έναν ακάλυπτο στην οδό Πλαπούτα εκείνο το απόγευμα.

    Ο Γκαζού περνούσε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μόνος. Δεν ξέρω αν ήταν ένα κληρονομικό χαρακτηριστικό ή κάποιο τραύμα που  του είχε δημιουργηθεί σε νεαρή ηλικία και ποτέ δεν μάθαμε.

    Όταν τρώγαμε ή βλέπαμε κάποια ταινία δεν ερχόταν ποτέ να καθίσει μαζί μας. Πήγαινε στο μέσα δωμάτιο, που είχε γίνει το δωμάτιό του, ή στην κουζίνα, ακόμη και στο μπάνιο (του άρεσε πολύ το νερό, αργότερα καταλάβαμε γιατί) και δεν ερχόταν ποτέ παρά μόνο για να μας υπενθυμίσει πως ήταν η ώρα για φαΐ. Ερχόταν σπάνια στα πόδια μας ή δίπλα μας να κουλουριαστεί και να γουργουρίσει, όπως κάνουν οι άλλες γάτες.

    Έτσι λοιπόν συγκατοικούσαμε ανεξάρτητοι, κάνοντας ο καθένας τη ζωή του, έχοντας ο καθένας τον χώρο του.

    Ήμουν μόνος, ο φίλος μου ήταν σε ταξίδι, και είχα ελεύθερο χρόνο. Αποφάσισα να μετακινήσω τον καναπέ, κάτι που ήθελα να κάνω καιρό. Ξεκίνησα λοιπόν να τον σέρνω. Ο Γκαζού ενδιαφέρθηκε αμέσως. Φαντάζομαι όπως κάθε γάτα που τιμά το είδος της ως περίεργο ον. Ήρθε και παρακολουθούσε. Σύντομα όμως έχασε το ενδιαφέρον του και αποσύρθηκε κλασικά στο μέσα δωμάτιο.

    Λίγη ώρα μετά όμως, σε ένα παραπάτημα, έπεσε ο μισός καναπές πάνω στο πόδι μου κι έβγαλα μια τρομερή φωνή, σχεδόν στριγκλιά.

    Του έδειξα το πονεμένο μου πόδι. Το πλησίασε, το εξέτασε με ενδιαφέρον και συνέχισε να χαϊδεύεται. Πέρασαν κάποια λεπτά μέχρι που ο πόνος υποχώρησε

    Έκατσα διπλωμένος από τον πόνο διαολοστέλνοντας με κλειστά τα μάτια για μερικά δευτερόλεπτα μέχρι που αισθάνθηκα τη μαλακιά γούνα του να τρίβεται στο άλλο μου πόδι και συγχρόνως άκουσα το παραπονιάρικο νιαούρισμά του.

    Χωρίς να σκεφτώ, αυτόματα, τον έσπρωξα, κρατώντας πάντα το πονεμένο μου πόδι. Ήρθε όμως πάλι με ένα ακόμη πιο αποφασιστικό νιαούρισμα.

    Του έδειξα το πονεμένο μου πόδι. Το πλησίασε, το εξέτασε με ενδιαφέρον και συνέχισε να χαϊδεύεται. Πέρασαν κάποια λεπτά μέχρι που ο πόνος άρχισε να υποχωρεί. Ηρέμησα. Ο Γκαζού πείνασε και με παρακάλεσε να του βάλω να φάει.

    Πήγα στην κουζίνα, του έβαλα φαγητό και ξαναγύρισα στον καναπέ. Ο Γκαζού αφού έφαγε με κοίταξε από τη μισάνοιχτη πόρτα του σαλονιού για λίγα δευτερόλεπτα και πήγε κλασικά στο μέσα δωμάτιο. Η ζωή ξαναπήρε, ευτυχώς, τον φυσικό της ρυθμό.

    Τότε όμως κατάλαβα πόσο ο Γκαζού νοιαζόταν για μένα. Ο σύντροφός μου ήρθε λίγες μέρες μετά και του είπα την ιστορία.

    Μες στα επόμενα χρόνια, όταν αρρωσταίναμε ή στενοχωριόμασταν, μαζί ή μόνοι, ο Γκαζού ήταν πάντα εκεί, στα πόδια μας, δίπλα μας. Μετά έφευγε.

    Έως ότου πέρυσι τον Φεβρουάριο, ύστερα από μια πολύμηνη ασθένεια των νεφρών, εξ ου και η αγάπη του για το νερό, ο Γκαζού έφυγε για πάντα. Και μείναμε μόνοι.

    Αλλά και πάντα μαζί (του).

    •••

    Το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (31 Οκτωβρίου – 10 Νοεμβρίου 2024) διοργανώνει μεγάλο αφιέρωμα στον αντισυμβατικό και πρωτοπόρο σκηνοθέτη Πάνο Χ. Κούτρα και θα του απονείμει τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. Στο αφιέρωμα θα προβληθούν οι πέντε μεγάλου μήκους ταινίες του, αλλά και οι πέντε μικρού μήκους ταινίες του που δεν έχουν προβληθεί ξανά στην Ελλάδα. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί ημερίδα με τίτλο Η επίθεση του γιγαντιαίου σινεμά του Πάνου Χ. Κούτρα, σε επιμέλεια της Εύας Στεφανή.

    banner_300_250
    Picture of Πάνος Χ. Κούτρας
    Ο Πάνος Χ. Κούτρας είναι σκηνοθέτης και σεναριογράφος

    Κεντρική φωτογραφία
    Aπό το προσωπικό αρχείο του Πάνου Χ. Κούτρα

    Πορτρέτο
    Ολυμπία Κρασαγάκη

    ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS

    MORE STORIES

    Κινηματογράφος Σμύρνη shortstories
    Short

    Ταραχές σε ένα σινεμά στη Σμύρνη του 1908

    Ο Νίκος Θεοδοσίου φυλλομετρά την εφημερίδα «Αμάλθεια» για λογαριασμό του Short Stories και μεταφέρει τις ταραχές που ξέσπασαν στη Σμύρνη από το αγανακτισμένο κοινό του σινεμά Κρέμερ

    Θεσσαλονίκη shortstoriesgr
    Photo

    Αιώνια Θεσσαλονίκη: Μια υπαρξιακή ακτινογραφία της πόλης

    Στο λεύκωμα «Αιώνια Θεσσαλονίκη – Ένα συλλογικό στιγμιότυπο στον 21ο αιώνα» η φωτογραφική ματιά σύγχρονων καλλιτεχνών και η συγγραφική πένα σύγχρονων λογοτεχνών σκιαγραφούν την ταυτότητα της Θεσσαλονίκης του 21ου αιώνα